• Teknos/

Teknos udvider sin forretning inden for overfladebehandling af træ med købet af Feyco Treffert

Teknos har indgået en aftale med Looser Holding AG, et industrielt holdingselskab, der for nyligt blev købt af Arbonia AG, om at købe selskabets globale afdeling for overfladebehandling af træ, Feyco Treffert, der driver forretning i Schweiz, Tyskland, Malaysia, Kina, USA og Liechtenstein. Købsaftalen blev underskrevet d. 10. april 2017, og købet ventes at gå igennem i slutningen af april 2017.

Opkøbet omfatter virksomhederne Feyco AG, St. Margrethen, Schweiz og Treffert Coatings GmbH med hovedkontor i Alzenau, Tyskland, herunder datterselskaberne i Kina, Malaysia og USA. Teknos opkøber desuden Schekolin AG med den tilknyttede produktionsfabrik i Bendern, Liechtenstein.

"Købet er en vigtig del af Teknos' vækststrategi. Købet styrker Teknos' position på træområdet globalt, giver adgang til nye markeder i Schweiz, Kina, Malaysia og USA og åbner op for nye forretningsmuligheder i træ- og byggebranchen", siger Kim Smith, Senior Vice President, Industrial Wood, Teknos Group.

Feyco Treffert Group har mere end 100 års erfaring med produktion af overfladebehandlinger til træ. Schweiziske Feyco og tyske Treffert er kendt for professionelle produkter og tilpassede løsninger. Feyco Treffert har produktionsanlæg i Tyskland (Alzenau), Malaysia (Johor Bahru), Kina (Shanghai), USA (Charlotte) og Liechtenstein (Bendern). Derudover har virksomheden sit kompetence- og træningscenter i Schweiz. Nettosalget landede i 2016 på 77 mio. schweiziske franc (CHF), hvilket er ca. 72 mio. euro (EUR), og det samlede medarbejdertal ligger på omkring 280. Feyco Treffert producerer 25.000 ton overfladebehandlingsmateriale om året.

"Teknos' vision er at blive den førende leverandør af teknisk avancerede overfladebehandlingsløsninger – tæt på kunderne. Gennem købet af Feyco Treffert får vi mulighed for at udvide vores servicekoncept og produktionskapacitet yderligere. Købet styrker vores muligheder for at betjene vores globale kunder i USA, Asien og Europa endnu bedre", siger Paula Salastie, administrerende direktør i Teknos Group.

Parterne har aftalt, at værdien af transaktionen ikke vil blive offentliggjort.

Yderligere oplysninger:

Teknos Group Oy

Paula Salastie

Tlf. +358 46 851 2625
paula.salastie@teknos.fi

Kim Smith

Senior Vice President, Industrial Wood Segment

Tlf. +45 40891519

kim.smith@teknos.dk

Group Communications Manager

Tel. +358 50 429 4180

minna.koistinen@teknos.fi

Billedmateriale kan downloades her:

Teknos Group:

Looser Holding AG:

Teknos er en af Europas førende leverandører af industrielle overfladebehandlinger med en stærk position inden for detail og arkitektoniske overfladebehandlinger. Teknos har egen produktion i otte lande: Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Rusland, Kina og Holland. Derudover har Teknos virksomheder i 18 lande og eksporterer til mere end 20 lande via et veletableret netværk af forhandlere. Teknos blev grundlagt i 1948 og er en af Finlands største familieejede virksomheder. Nettosalget lå i 2016 på 307 mio. euro (EUR), og virksomheden har 1.300 medarbejdere. Besøg www.teknos.com for yderligere oplysninger.