Tele1 Europe og Stokab bygger bredbåndsnet i Stockholms indre by

Report this content

Tele1 Europe og Stokab bygger bredbåndsnet i Stockholms indre by En omfattende aftale er indgået mellem Tele1 Europe og Stokab om den fortsatte udbygning af Tele1 Europe's bredbåndsnet i Stockholms indre by. Aftalen indebærer, at Stokab lægger lyslederkabler for Tele1 Europe i ni områder, som tilsammen dækker store dele af Stockholms indre by. Tidsplanen er meget aggressiv og indebærer, at Tele1 Europe hurtigere end sine konkurrenter kan begynde at koble erhvervskunder på bredbåndsnettet. - Via aftalen med Stokab får vi en stor fordel i forhold til vore konkurrenter. Vi bygger et omfattende bredbåndsnet på kort tid med en holdbar tidsplan. Det gør, at vi hurtigt kommer i gang med vore bredbåndstjenester og kan koble vore data- og telefonikunder direkte til de hurtige højhastighedsnet, siger Ivar Strömberg, koncernchef Tele1 Europe Holding. Aftalen gælder i 20 år og indebærer, at Tele1 Europe får et eksklusivt bredbåndsnet i Stockholms indre by. Stokab forsyner Tele1 Europe med lyslederkabler i de allerede nedgravede plastrør og nedgraver nye dér, hvor der ingen rør findes. Målsætningen er at påvirke bybilledet mindst muligt. - Vi er glade for den struktursatsning, som Tele1 Europe foretager via dette tiltag. Satsningen bliver en stabil platform for forretninger i det indre byområde og har alle forudsætninger for at give fleksibilitet til korte leveringstider til de enkelte kunder, siger Anders Comstedt, administrerende direktør Stokab. Tele1 Europe's bredbåndsnet dækker Stockholms indre by i redundante ringe og alle erhvervsintensive ejendomme, som ligger inden for ringenes dækningsområde, vil kunne tilsluttes automatisk. Dét, at nettet bygges med redundans, indebærer, at trafikken kan styres i to retninger og bliver dermed mindre sårbart over for afbrydelser. For yderligere information kontakt: Stokab Tele1 Europe Holding AB Anders Comstedt, Ivar Strömberg, koncernchef administrerende direktør Phone: +46 8 5631 00 01 Phone: +46 8 5083 0220 Mobile: +46 701 810001 E-mail: E-mail: anders.comstedt@stokab.se ivar.stromberg@tele1europe.se Om Tele1 Europe Tele1 Europe er en hurtigtvoksende data- og teleoperatør med virksomhed i Danmark, Finland, Norge og Sverige. Forretningsidéen er at tilbyde bredbåndsløsninger til data, telefoni og Internet til store og mellemstore virksomheder samt organisationer i Norden. Tele1 Europe er i dag den eneste nordiske data- og teleoperatør, som investerer i lokale access-net med bredbåndskapacitet. Udbygningen sker i Nordens ni største byer. Access-nettene, som bindes sammen med langdistancenet, bliver Europas hurtigste "motorvej" for data- og Internettrafik med en startkapacitet til kunden på op til en gigabit. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00810/bit0002.pdf