Över två miljoner ringer och surfar med Telenor

Antalet mobilabonnenter som ringer eller surfar med Telenor uppgår nu till två miljoner. Av dessa är 300 000 mobila bredbandskunder. Med flexibla helhetslösningar för privatkunder och företag samt utbyggnad av Sveriges modernaste nät ska Telenor fortsätta att arbeta för att erbjuda mobilitet i världsklass.

– Varje kund är viktig för oss, men det känns extra roligt när man passerar en milstolpe som två miljoner. Kunderna gillar uppenbarligen våra obegränsade surferbjudanden och utbyggnaden av 3G- och 4G-näten. Vi fortsätter arbeta hårt för att våra kunder ska kunna dra nytta av alla de fördelar som ökad mobilitet medför i form av flexibilitet och ökad effektivitet, säger Lars-Åke Norling, VD Telenor Sverige.

Telenor mobilt bredband ”bäst i test”
Telenor Sverige utsågs nyligen till vinnare i tidningen PC för Allas test av mobilt bredband. Obegränsad surf i kombination med höga hastigheter resulterade i högsta betyg för Telenors mobila bredband.

Presstjänsten, Telenor Sverige
08-41 00 75 55

Om Telenor
Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).