Fri data til Telenors kunder

Telenor giver danskerne muligheden for kvit og frit at prøve mobilt data på telefonen. I en prøveperiode på seks måneder kan kunderne få fri adgang til at gå på nettet hvor som helst og når som helst. Dermed kan også de danskere, der ikke er kommet med på mobilt data-bølgen endnu, få prøvet det af uden usikkerhed for omkostningerne.

Telenor lancerer i dag en kampagne, som giver kunderne mulighed for at få 3GB fri data om måneden i seks måneder. Køber kunderne en ny telefon og vælger enten et 5- eller 10 timers abonnement hos Telenor, får de sammen med telefonen og abonnementet 3GB fri data om måneden i de følgende 6 måneder.

”Vi har inden for det seneste år set en eksplosiv vækst i dataforbruget hos vores kunder. Der er sket en firedobling på blot ét år. Men samtidig kan vi også se, at det kun er godt halvdelen af vores kunder, der står for forbruget. Med denne kampagne giver vi nu alle danskere mulighed for at prøve mobilt data,” forklarer Mattias Ringqvist, markedsdirektør hos Telenor Danmark.

Fra december 2010 til december 2011 er det mobile dataforbrug hos Telenors kunder steget med 340 %, og bare inden for det seneste halve år er stigningen på næsten 240 %.

”I dag er 90 % af vores salg af nye telefoner de såkaldte smartphones. Med dette tilbud giver vi vores kunder de bedste forudsætninger for at udnytte de mange muligheder, der er med en smartphone. I vores mange butikker over hele landet står vi klar til at hjælpe med at sætte de nye telefoner op, og sikre at kunderne kommer godt og trygt i gang,” siger Mattias Ringqvist.

Dette tilbud er tilgængeligt fra samme dag, som det er muligt at købe den nye Nokia Lumia 800 i Telenors butikker. Dermed kan Lumia-ejerne få det optimale ud af deres nye telefon.

Fakta om Telenors Fri data kampagne

• Med kampagnen tilbyder Telenor alle kunder – nye og eksisterende – 3 GB fri data i seks måneder
  • Der er to forudsætninger for at få fri data. For det første skal kunden købe en ny telefon hos Telenor og for det andet skal kunden tegne et 5- eller 10 timers abonnement til henholdsvis 130 kr. eller 180 kr. om måneden.
  • Overstiger kundens forbrug 3 GB pr. måned, bliver der ikke pålagt ekstra omkostninger. Kunden vil dog opleve, at forbindelsen bliver lidt langsommere.
  • Når de seks måneder er gået kan kunden for 50 kr. om måneden fortsætte med 3 GB data oven i sit abonnement, eller han kan sige nej tak til at fortsætte med datapakken. Kunden får i god tid, inden de seks måneder er gået, en sms, om at perioden med fri data udløber.
  • Kampagnen løber fra 20. januar til 31. marts.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 11 lande, og på verdensplan hjælper vi over 133 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk