Kundefremgang til Telenor

Der kom 34.000 nye kunder til Telenor i årets andet kvartal. Periodens indtjening (EBITDA-margin) blev på 20 pct. på trods af yderst hård konkurrence i markedet. Det store netværksdelingsprojekt, hvor Telenor lægger netværk sammen med Telias, skrider frem som forventet, og Telenor er snart klar til 4G.

Antallet af mobil-kunder steg i kvartalet med 34.000 kunder, således at der nu er 2.020.000 kunder hos Telenor. Indtjeningen (EBITDA-margin) udgør 20 pct. for kvartalet.

”Jeg er meget tilfreds med, at så mange nye kunder vælger Telenor på et tidspunkt, hvor konkurrencen på markedet er så udtalt. Vi klarer os godt i et hårdt marked, og jeg er optimistisk for resten af 2012. Med fortsat fokus på at skabe gode kundeoplevelser samtidig med, at vi effektiviserer driften, står vi stærkt på det danske telemarked,” siger Jon Erik Haug, adm. direktør for Telenor Danmark.

Kunderne går ren mobil

Telenors produkt Hjemmetelefon giver kunderne mulighed for at skifte den traditionelle fastnettelefon ud med en mobil bordtelefon der benytter det eksisterende telefonnummer. Der er en pæn besparelse at hente for de kunder, der stadigvæk bruger traditionel fastnettelefoni.

”Vores indsats for at konvertere fastnetkunder til mobilkunder går godt i en tid, hvor vi ser, at priserne på fastnettelefoni skrues i vejret,” siger Jon Erik Haug.

Klar til 4G
Telenors og Telias fælles selskab, TT-Netværket P/S, sikrede sig i juni måned licens til at bygge 4G-netværk i det langtrækkende 800 MHz-frekvensbånd. Licensen er et vigtigt skridt på vejen mod at skabe Danmarks bedste netværk. Netværkssamarbejdet betyder, at Telenor inden for det kommende halvår åbner for adgangen til 4G.

"Datakommunikation på mobilt bredbånd bliver vigtigere og vigtigere for de danske telekunder de kommende år. Derfor ser vi frem til at tilbyde vores kunder 4G. 800 MHz-licensen til 4G er et væsentligt element i at opfylde vores ambition om at skabe Danmarks bedste netværk," siger Jon Erik Haug.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 11 lande, og på verdensplan hjælper vi over 146 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk