Ny direktør for privatmarkedet i Telenor

Mattias Ringqvist bliver ny direktør for privatmarkedet for Telenor i Danmark. Han kommer fra en stilling som ansvarlig for Telenors mobilforretning i Sverige. Peter Berg, der har været i Sonofon og siden hen Telenor siden 1997, fortsætter karrieren i Telenor-koncernen. Det samme gør sig gældende for Lars Asger Petersen, der er direktør for lavprisselskaberne CBB Mobil og BiBoB. Han erstattes af Mikkel Noesgaard, der har været i Telenor siden 2010.

Telenor gennemfører et chefskifte på privatmarkedet i Danmark. Ny direktør for privatmarkedet bliver Mattias Ringqvist, der kommer fra en stilling som ansvarlig for Telenors mobilforretning på det svenske privatmarked. Mattias Ringqvist har beskæftiget sig indgående med telemarkedet i mere end 10 år som blandt andet partner i konsulentvirksomheden McKinsey & Co. og senest altså for Telenor i Sverige, hvor han har været direktør siden 2009.

”Jeg glæder mig til at byde Mattias velkommen i Danmark. Han er absolut en kapacitet med både nordisk og global erfaring fra telemarkedet. Jeg har store forventninger til de resultater, han kan skabe og dermed bygge videre på den stærke position, som Telenor har på det danske marked,” siger Jon Erik Haug, adm. direktør for Telenor Danmark.

Privatdivisionen i Telenor servicerer til daglig cirka 2,5 millioner mobil- og bredbåndskunder. De godt 1.000 medarbejdere i privatdivisionen beskæftiger sig med alt fra produktudvikling og markedsføring til driften af Telenors butikker og kundeservice.

En legende rejser videre
Chefskiftet indebærer, at Peter Berg, der har været i Sonofon og siden hen Telenor siden 1997, rejser videre til en stilling i Telenor Group. Telenor-koncernen er verdens sjettestørste mobilselskab med over 203 millioner kunder fordelt på 14 lande i Skandinavien, Østeuropa og Asien.

”Det er en legende på det danske telemarked, som vi nu giver videre til koncern-hovedkvarteret. Peter har været med til at skabe Sonofon og siden hen sikre en succesfuld introduktion af Telenor-brandet i Danmark. Senest har han stået i spidsen for introduktionen af vores nye forretningsmodel på privatmarkedet, der er en af de største nyskabelser på det danske mobilmarked. Nu bliver det hele Telenor-koncernen, der får glæde af Peters kompetencer,” siger Jon Erik Haug.

Ny direktør for CBB Mobil og BiBoB
Telenor i Danmark gennemfører samtidig et chefskifte i selskabets lavprisselskaber CBB Mobil og BiBoB. Her overtager Mikkel Noesgaard roret efter Lars Asger Petersen, der i lighed med Peter Berg har fået job i Telenor Group. Lars Asger Petersen har været i Sonofon og siden hen Telenor i 13 år, herunder de sidste fire år som direktør i CBB Mobil og BiBoB, hvor han har fordoblet både omsætningen og antallet af kunder i perioden. Mikkel Noesgaard kommer fra en stilling i Telenors privat-division, hvor han har været siden 2010.

”Det chefskifte, som vi nu gennemfører, vidner om Telenors internationale styrke. Vi giver to virkelige kapaciteter videre til andre jobs i Telenor-koncernen – ligesom vi i øvrigt tidligere har gjort det. Og vi evner samtidig at finde de absolut mest kvalificerede til at overtage stillingerne internt i koncernen,” siger Jon Erik Haug.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og verdens sjettestørste leverandør af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 14 lande, og på verdensplan hjælper vi over 203 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk