Nyt nordisk partnerskab: Telenor indgår nordisk aftale med ISS

Fremover skal Telenor levere al telefoni og mobilt bredbånd til ISS i Danmark, Norge, Sverige og Finland. På sigt skal Telenor desuden levere fast bredbånd samt hjælpe ISS med at flytte en del medarbejdere fra fastnettet over på ren mobiltelefoni.

Aftalen mellem ISS og Telenor omfatter levering af mobiltelefoni og mobilt bredbånd til alle 55.000 ISS-medarbejdere i Danmark, Norge, Sverige og Finland. En mobil strategi Aftalen gælder for de kommende fem år og indbefatter desuden, at ISS har planer om at kvitte en del fastnetlinier til fordel for rene mobilløsninger. Erhvervsdirektør i Telenor, Henrik Skov, ser frem til at hjælpe ISS med at nå dette mål: ”ISS er blandt Nordens fem største virksomheder med 50.000 medarbejdere alene i Norge, Sverige, Finland og Danmark. De fleste medarbejdere er hos deres kunder hver dag. Med mobile løsninger får ISS’s kunder og ansatte enkel adgang til hinanden. Det vil gøre dagligdagen nemmere og mere effektiv for medarbejderne, samtidig med at ISS på sigt vil kunne forvente besparelser på baggrund af denne mobile strategi,” siger Henrik Skov, der desuden glæder sig over at underskrive en langvarig kontrakt med en virksomhed som ISS, der trods de nuværende konjunkturer forventer vækst fremover. ISS er i forvejen kunde hos Telenor i Norge, men i forbindelse med at ISS er gået over til at indgå samlede nordiske indkøbsaftaler, er Telenor valgt som leverandør i både Norge, Danmark, Sverige og Finland - via Telenors finske partner Elisa. Parterne forhandler desuden i øjeblikket detaljerne i en separat aftale vedrørende levering af fast bredbånd i de fire pågældende lande. Fakta om aftalen - Telenor skal levere al mobil- og fastnettelefoni samt mobilt bredbånd til ISS i Danmark, Norge, Sverige og Finland. - Parterne forhandler i øjeblikket de sidste detaljer på plads i de enkelte lande og forventer, at aftalen træder i kraft i løbet af fjerde kvartal i år. - Aftalen omfatter levering af følgende produkter til alle 55.000 ansatte i ISS i de fire lande: o 14.000 mobiltelefoni abonnementer o 1.200 mobil bredbånd abonnementer o 2.900 fastnettelefoni abonnementer