Telenor har tag i danskerne

Mobilforretningen hos Telenor voksede hurtigere end markedet i årets første kvartal. 37.000 flere mobilkunder kom til, og det øgede omsætningen i mobilforretningen med 4% i forhold til samme periode sidste år. Telenor opnåede en indtjeningsgrad på 25% i kvartalet for hele sin danske forretning.

I årets første tre måneder valgte yderligere 37.000 danskere at blive mobilkunder hos Telenor, hvor den samlede kundebase voksede til 2.075.000 mobilkunder. Den samlede indtjening øgedes i forhold til kvartalet året før til 408 millioner kroner og den samlede indtjeningsgrad steg til 25% for Telenor Danmark. ”Der sker virkelig noget på det danske telemarked for tiden med intens konkurrence på markedet for Mobilt Bredbånd. Telenor er med til at sætte agendaen ved at introducere en række nye produkter der opfylder kundernes behov for at bruge de muligheder som det mobile bredbånd giver,” siger adm. direktør Henrik Clausen fra Telenor Danmark. ”Vores nye netværk vil allerede til september levere hastigheder på mobilt bredbånd på op til 21 Mbit/s, og være klar til at levere 4G/LTE-tjenester til kunderne. En teknologi som vi venter os meget af, og som vi planlægger at teste allerede til sommer,” siger Henrik Clausen Musik- og filmtjeneste fra Telenor Siden april har kunder hos Telenor haft adgang til det digitale musikbibliotek WiMP (Wireless Music Player) via både computer og mobiltelefon. Senere i maj måned lancerer Telenor i samarbejde med selskabet Voddler en reklamefinansieret filmtjeneste i Danmark. Bag tjenesten står det svenske selskab Voddler, der har stor succes i sit hjemland Sverige med at tilbyde streaming af film. ”Med disse to tjenester får vores kunder helt nye muligheder for at lytte til musik og se film. Vi er ikke i tvivl om, at det vil blive en succes og forhåndsinteressen har været stor for både WiMP og Voddler, fordi det gør brugeren i stand til at tage musik og film med på farten,” siger Henrik Clausen. ”Telenor er med udrulningen af det nye netværk og introduktionen af innovative produkter godt på vej til at eksekvere sin ambitiøse strategi om blive danskernes foretrukne leverandør af mobilt bredbånd,” slår Henrik Clausen fast, inden han senere på måneden tiltræder posten som CEO for DiGi, Telenor Danmarks søsterselskab i Malaysia. Ny adm. direktør for Telenor Danmark bliver Jon Erik Haug der tiltræder 15. maj 2010.