Telenor hjælper med at planlægge din Roskilde Festival

Med musiktjenesten WiMP bliver det nu lettere at planlægge sin Roskilde Festival. På festivalens hjemmeside kan man ved hjælp af WiMP høre 30 sekunders lytteprøve med næsten alle kunstnere, der er på festivalens program.

Gæsterne på årets Roskilde Festival får i år en helt unik mulighed for på forhånd at lytte til alle kunstnerne og dermed planlægge deres festival ned i mindste detalje.

Et samarbejde mellem Telenor og Roskilde Festival gør det muligt via den populære musiktjeneste, WiMP, at gå ind på festivalens hjemmeside og høre 30 sekunders lytteprøver af næsten alle kunstnere på festivalen. Det kræver ikke noget abonnement til WiMP at få adgang til lytteprøverne, men det er muligt for alle, at få et 60 dages prøveabonnement til WiMP.

”Vores publikum bruger masser af tid på – ja, ligefrem dyrker – at undersøge musikken i vores program, så de kan forberede deres festival bedst muligt. Så det er helt oplagt at give dem denne mulighed. Det er en god måde at få pirret nysgerrigheden på og give lyst til at gå mere på opdagelse,” siger Roskilde Festivals talskvinde Christina Bilde.

Netværket får ekstra kapacitet
For at sikre den bedst mulige mobildækning under festivalen, så alle gæster kan både tale, sende sms/mms og downloade data og musik stiller Telenor ekstra netværkskapacitet op under festivalen i form af den rullende MobileOne.

”Under festivalen samles der flere mobilbrugere, end der er indbyggere i Esbjerg. Derfor har vi valgt at opgradere vores dækning i området i den periode, som festivalen varer, for at sikre, at alle kan få glæde af deres mobiler,” siger Mattias Ringquist, privatmarkedsdirektør i Telenor.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 11 lande, og på verdensplan hjælper vi over 120 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk