Telenor kårer digital vinder

Telenor skal til november kåre Nordens mest innovative digitale produkt eller tjeneste. Kåringen finder sted på konferensen Digital Winners 2011 i Oslo den 22. november. Nomineringen åbner i denne uge.

Prisen er på 200.000 NOK og giver også adgang til at indgå et samarbejde med Telenor Comoyo – Telenors nye flagskib inden for digital forretningsudvikling. Prisen uddeles af executive vice president i Telenor, Kristin Skogen Lund.

- Innovation er en grundlæggende værdi for en koncern som Telenor, og det er selvfølgelig vigtigt for os at udvikle nye tjenester på markedet. Vi lader os inspirere og motivere af alle de spændende ting der sker i de nordiske markeder i digitale medier, og Telenor har et ønske om at stimulere udviklingen af nordisk indhold. Derfor er denne pris vigtig for os, siger Skogen Lund.

Nødvendigheden af dialog
Hun håber også, at prisen vil være i stand til at inspirere til innovation i digitale medier, og hjælpe til yderligere at fokusere på brugerne af digitale tjenester.

- Innovation anno 2011 er drevet af forholdet mellem brugerne af tjenesterne, siger Skogen Lund. Selv om nomineringen knapt er begyndt, er hun overbevist om, at vinderen vil være en virksomhed, der tager brugerne alvorligt.

- Det er ikke muligt at være en digital vinder i dag, uden at have konstant dialog med dem, der rent faktisk gør brug af tjenesterne, siger hun.

Juryen består af fremtrædende repræsentanter fra forskellige dele af Telenor-koncernen og to eksterne repræsentanter. Jury-medlemmernes ekspertise udspringer af deres viden om digitale forbrugere, og især inden for forskning og udvikling. Juryen ledes af Rolv Erik Spilling, senior vice president samt viceadministrerende direktør i Telenor Digital Service & Nordic.

Telenors værdier er grundlaget
Telenors vision og værdier danner grundlag for tildeling af prisen. Især vil det være vigtigt, at vinderen inspirerer brugerne til at deltage i den digitale virkelighed. Der lægges også vægt på  brugervenlighed, når den digitale vinder skal kåres.

Desuden lægges der vægt på følgende:

• Produktet/tjenesten skal potentielt kunne dække flere forskellige kommunikationsplatforme
• Produktet/tjenesten skal være godt kendt blandt brugerne også før lanceringen
• Produktet/tjenesten skal inspirere til yderligere innovation på det digitale forbrugermarked
• Produktet/tjenesten skal anspore indholdsleverandører til at anvende digitale kanaler på nye og innovative måder
• Produktet/tjenesten skal bidrage til balance mellem indhold, kommunikation og forbruger
• Produktet/tjenesten skal være brugervenlig

Seminar
Seminaret "Digital Winners 2011" afholdes fra 22. til 23. november med deltagelse af blandt andet James McQuivey, vice president for Forrester, og Andrew Liffgarden, Business Development Director i Spotify.

- Vi ser frem til at byde alle talere velkommen i Telenor Expo i Oslo. Selv ser jeg specielt frem til at se hvad der kommer ud af de workshops, der beskæftiger sig med flere aspekter af vores nye digitale virkelighed, siger Skogen Lund.

Nominér en kandidat til Digital Winners 2011:
Læs mere om prisen: www.telenor.com/digitalwinners2011
Læs mere om seminaret: http://digm.no/

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 11 lande, og på verdensplan hjælper vi over 120 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk