Telenor tegner ny nordisk aftale med SAS

​Telenor øger samarbejdet med Scandinavian Airlines (SAS). Det betyder, at Telenor fremover skal levere mobil- og fastnettelefoni samt Mobilt Bredbånd til SAS i Danmark, Sverige og Norge.

Telenor leverer i dag mobil- og fastnettelefoni til mange SAS medarbejdere i Skandinavien. Den udvidede aftale betyder, at Telenor nu påtager sig det fulde ansvar for SAS mobil-og fastnettelefoni tjenester i Skandinavien, hvilket betyder, at mobiltelefoni og Mobilt Bredbånd fremover vil blive leveret til medarbejdere i Sverige og Danmark.

”SAS har været kunde hos os siden 1997, så det glæder os, at de vælger at udvide samarbejdet yderligere. For en virksomhed som SAS er det afgørende, at medarbejderne kan bruge mobiltelefonen i udlandet til overkommelige priser. Vores brede produktportefølje opfylder behovet for både tale- og datatrafik i verden," siger Jesper Hansen, erhvervsdirektør fra Telenor Danmark.

Aftalen omfatter i alt 15.000 linjer og gælder i 36 måneder.

”Vi har arbejdet med Telenor i lang tid og vælger nu at forlænge kontrakten. Telenors tjenester vil hjælpe vores medarbejdere med at blive endnu mere mobile, samtidig med at vi sikres god kvalitet og attraktiv pris, hvilket vi i SAS lægger stor vægt på," siger Tommy Lundin, der er vice president IT Infrastructure SAS Group.