WiMP klar til iPhone - alle kan prøve frit i 30 dage

Telenor er i dag klar med WiMP (Wireless Music Player) til iPhone. I App Store er en applikation netop blevet frigivet tilpasset iPhone og iPod Touch – og som samtidig også kan bruges på iPad. Applikationen kan prøves frit i 30 dage af alle og det gælder også selvom man ikke er kunde hos Telenor.

"Vi tror på at musik-abonnementstjenester er fremtiden og kan se, at det handler om at tænke musik i de sammenhænge hvor brugerne er og tilpasse oplevelsen derefter. Med dagens frigivelse af WiMP til iPhone fuldender vi for mange musikoplevelsen, så musikken nu for alvor er tilgængelig på de betingelser som kunderne ønsker det," siger Kim Sørensen der er senior market manager hos Telenor.

Med applikationen kan man streame via WiFi og 3G, hvor trafikken er nultakseret for Telenors kunder, eller gøre musikken tilgængelig offline så den kan høres på flyet eller andre lokaliteter hvor man ikke er forbundet til noget netværk.

Danmarks bedste musiktjeneste
WiMP fungerer med alle Apples styresystemer – også med den nyeste version iOS 4.2, så man kan multitaske og afspille musikken fra WiMP i baggrunden eller streame trådløst med AirPlay til højtalere i hjemmet.

Det er muligt at dele musikken fra WiMP med andre brugere. Det betød tidligere, at man kunne poste en sang på Facebook, men betyder nu, at man kan sende den via en sms. Hvis modtageren har WiMP app'en på iPhone kan sangen afspilles ved tryk på linket i sms'en.

"WiMP er af flere anmeldere blevet kaldt Danmarks bedste musiktjeneste. Vi tror det er kombinationen af de avancerede funktioner i WiMP og den meget intuitive brugergrænseflade og lovlige adgang til millioner musiknumre, der gør WiMP så populær. Vi har hele tiden haft brugeroplevelsen i fokus og ønsker med det aktuelle tilbud nu at åbne tjenesten for hele Danmark," fortæller Kim Sørensen.

- iPhone applikationen kan fra i dag gratis hentes i Apples App Store.
- I tillæg til iPhone, iPod Touch og iPad kan applikationen også benyttes på PC/Mac og Android mobilenheder.
- For at kunne bruge tilbuddet skal man oprette en WiMP konto, der de første 30 dage koster 0 kroner på
www.telenor.dk/getwimp
- Der er efterfølgende ingen forpligtelse til at købe et abonnement på tjenesten.
- Abonnement til WiMP koster 99 kr/måned. Kunder med mere end ét abonnement hos Telenor får tjenesten for 49 kr/måned.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og verdens sjettestørste leverandør af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 14 lande, og på verdensplan hjælper vi over 184 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk