Statoil vælger Telia til skandinavisk datatrafik

Telia har indgået aftale med Statoil om at forsyne alle Statoils 2.000 servicestationer i Skandinavien

Telia's aftale med Statoil indebærer, at Telia skal forsyne alle Statoils 2.000 servicestationer i Sverige, Norge og Danmark med højkapacitetsnet til datakommunikation. Aftalen strækker sig over fire år og er en af Telias største datakommunikationsaftaler til dato.

Aftalen betyder, at Telia, gennem tjenesten Telia Datanet, forbinder alle Statoils computernetværker på 860 servicestationer i Sverige, 720 stationer i Norge samt 420 stationer i Danmark. Telia er allerede leverandør til Statoil i Sverige, og er ny leverandør til Statoil i Danmark og Norge.

"Jeg er utrolig glad for Statoils tillid og vi håber, at aftalen åbner for yderligere samarbejde. Med Telia Datanet får Statoil en fremtidssikker platform for ip-baserede kommunikationsløsninger, og vi ser frem til at implementere løsninger på de 420 servicestationer i Danmark", siger Peter Arke, direktør for erhvervsmarkedet i Telias danske bredbåndsforretning.

Om Telia Datanet

Telia Datanet er en kommunikationstjeneste, der forbinder kontorer i virksomheder og organisationer, som opererer på forskellige steder. Løsningen går medarbejdere i stand til at kommunikere med hinanden via tale, data, billeder og video. Gennem forskellige trafikklasser, kan trafikken optimeres og kontrolleres, hvilket gør platformen særlig egnet til at samle kommunikation, videokonferencer og ip-telefoni.

Tags: