14. AUGUST ER PREMIERE-DAG FOR DISNEY CHANNELS FØRSTE STØRRE LOKALPRODUKTION I SKANDINAVIEN: MY CAMP ROCK

Fredag 14. august er der endelig premiere på My Camp Rock med Martin fra X Factor og de danske sangfinalister Kathleen Poblevte (14) fra Kastrup og Nima Moradizadeh (15) fra Århus. Det er Disney Channels første større lokalproduktion.

I foråret arrangerede Disney Channel den Skandinaviska musikkonkurrence, My Camp Rock, som henter inspiration fra kanalens succesfilm Camp Rock med Demi Lovato og Jonas Brothers. Børn og unge mellem 8 og 16 år i Danmark, Sverige og Norge havde forinden indsendt video-optagelser med deres fortolkninger af nogle af Camp Rock-sangene We Rock, This Is Me eller den danske version af This Is Me. En skandinavisk jury med blandt andre den danske vinder af X Factor, Martin Hoberg Hedegaard, har udvalgt to bidrag fra hvert land, baseret på talent og ”star quality”. Finalisterne blev sendt på en uges musiklejr på Børnenes Ø udenfor Stockholm i sommer. Fra Danmark deltog Kathleen Poblevte (14) fra Kastrup og Nima Moradizadeh (15) fra Århus. På lejren fik de unge talenter hjælp fra X Factor Martin og andre eksperter med tips, råd, træning og forberedelser frem til den store finale. Finalen blev afholdt den sidste dag på lejren, præcis som i Disney Channels filmsucces Camp Rock. Seerne afgør 14. august er der premiere på en programserie, som følger talenterne, mens de er i lejren, på My Camp Rock. Serien bygger op til den store finale, som sendes i det sjette program. Her får seerne i Danmark, Norge og Sverige mulighed for at stemme på den, de bedst kan lide. Hvem det bliver, afsløres i det syvende og sidste program. Vinderen kommer til at indspille en musikvideo med sangen This is me, som får premiere i det sidste program. Kathleen og Nima Den ene af de to danske finalister er Kathleen Poblevte. Hun er 14 år og vokset op i Kastrup lige udenfor København. Kathleen begyndte først at synge, da hendes mor ”tvang” hende til sangundervisning hos en professionel. Hun har altid haft en stærk røst, men aldrig haft den helt store selvtillid. Siden den dag, hun fik sin første sangtime, er hendes selvtillid dog vokset - hver eneste dag. Kathleen håber, at tiden i ”My Camp Rock” vil give hende en større erfaring i, hvad det vil sige at være professionel sangerinde. Den anden danske finalist er Nima Moradizadeh. Han bor i Århus og er fremtidens Ne-Yo, hvis du spørger ham selv. Han kommer fra en stor familie med tre ældre søskende. Han har sunget hele sit liv og elsker virkelig at synge. Han har dog aldrig prøvet at stå på en scene før, så det bliver en helt ny og udfordrende oplevelse for ham. Nima drømmer om at få lov at leve som sanger og synge for hele verden. Eksperterne Martin Hoberg Hedegaard er i juryen med med den svenske stjerne Marie Serneholt (Kendt fra A-teens) og norske sangerinde Tone Damli Aaberge (Kendt fra Idol). Alle tre er med på musiklejren, hvor de støtter og hjælper deltagerne fra deres land. Anerkendte undervisere vil derudover hjælpe de unge med dans og sang i løbet af lejren. Første større lokalproduktion My Camp Rock er den første større lokale produktion af Disney Channel Skandinavia. Udover denne serie er det danske produktionsselskab Nobody i gang med kortserien: Når det ringer ud. Otte unge skandinaviske talenter skal have hovedrollerne i de 25 epsioder af Når det ringer ud, som hver er på fem minutter. Serien vil få premiere i 2009. My Camp Rock er produceret af Titan Television for Disney Produktionsteam: Titan Television • Maria Eriksson, producent • Anna Ericsson, produktionsleder Disney Channel • Matthew Robson, programdirektør • Matt Eriksson, ansvarlig producent Se også Camp Rocks officielle hjemmeside på www.disneychannel.dk Om Camp Rock-filmen Camp Rock blev, med platinsælgende artister som Jonas Brothers og Demi Lovato, en succés med det samme i Skandinavien fra den blev sendt første gang i oktober 2008. Den handler om en unge pige der drømmer om at komme på musiklejr og en stjerne der blev sendt tilbage dertil for at genfinde sin musikalske rødder. Da Camp Rock havde dansk tv-premiere den 3. oktober 2008 kl. 19:00 på Disney Channel, blev det den mest sete kanal i målgruppen teenagere, i alle kabel- og sattelithjem, mens filmen blev vist. Filmen fangede næsten halvdelen af alle teenagere, der så tv da filmen blev vist. Camp Rock er siden, sammen med de platinsælgende artister Jonas Brothers og Demi Lovato, blevet et gigant hit og er nået ud til 115 millioner seere verden over. Filmen blev, fra første gang den blev sendt i oktober 2008, også en enorm succes i Skandinavien.