Tieto afslutter opkøbet af Software Innovation

Konkurrenetilsynet i Norge har godkendt opkøbet af Software Innovation, som tidligere blev offentliggjort i en pressemeddelelse fra Tieto den 25 juni. Virksomheden vil blive overført til Tieto i dag.

Software Innovation er en anerkendt markedsleder i Norden inden for enterprise content management (ECM), både til offentlig og privat sektor. Opkøbet vil styrke Tietos position som digitaliseringspartner i Norden.

- Opkøbet af Software Innovation, et ledende ECM softwareselskab, bidrager til interessante vækstmuligheder fordi det styrker Tietos tilstedeværelse i Norden og udvider vores portefølje af skalerbare softwareløsninger. Tietos position styrkes, specielt i offentlig sektor, som en ledende rådgiver i snitfladen mellem forretningsprosesser og ny teknologi, siger Kimmo Alkio, President og CEO, Tieto.

Software Innovation har ca. 350 ansatte og omsatte i 2014 for ca. 310 millioner kroner (EUR 41 millioner). Som et resultat af opkøbet forventer Tieto en stigning i markedsandelen i det nordiske ECM-markedet fra 7 % i dag til omkring 20 %. Tieto ser spændende vækstmuligheter ved at kunne tilbyde et bredt udsnit af IT-ydelser inden for outsourcing, consulting og systemintegration, samt andre softwareløsninger fra Tieto.

Købssummen på 610 millioner norske kroner blev betalt kontant ved afslutning af købet.

For further information, please contact:

Lasse Heinonen, CFO, Tieto
tel: +358 50 393 4950, e-mail: lasse.heinonen[at]tieto.com

Tieto er det største IT-serviceselskab i Norden, og leverer løsninger og tjenester som dækker hele IT-livscyklus. Vi tilbyder også globale produktududviklingstjenester inden for informations- og kommunikationsteknologi. Gennem branchekendskab, teknologisk vision og innovativ tænkning ønsker Tieto at inspirere og udfordre vores kunder til at finde nye måder at udvikle deres virksomhed på.

Baseret på en stærk nordisk arv, kombinerer Tieto global kundskab med lokal tilstedeværelse. Tieto har hovedkontor i Helsinki i Finland, og beskæftiger over 13.000 eksperter i mere end 20 lande. Omsætningen udgør ca. 1,5 milliarder euro. Tietos aktier er notert på Nasdaq i Helsinki og Stockholm. www.tieto.com

Software Innovation hjælper virksomheder med at håndtere, dele og bruge information så den bliver til deres mest værdifulde ressource. Vi  har 30 års ekspertise og erfaring i at udvikle moderne, brugervenlige IT-løsninger som forbedrer og effektiviserer dokumenthåndtering, sagsbehandling og teknisk dokumentkontrol.  Software Innovation anerkendes som en ledende, international aktør af selskaber som Gartner og Microsoft, og vores løsninger bruges af mere end 700 organisationer og 200.000 brugere. Software Innovation har 350 ansatte med kontorer i København, Stokholm og Bangalore med hovedkontor i Oslo.