Elsam vælger TietoEnator som leverandør af vedligeholds system til hele

Elsam vælger TietoEnator som leverandør af vedligeholds system til hele koncernen TietoEnator og Elsam har underskrevet en aftale om implementering af TietoEnator's vedligeholdssystem MP5i. Systemet bliver allerede brugt på to af Elsam's værker, Nordyllands- og Enstedværket, og det er planen, at hele Elsam skal benytte systemet fra starten af 2002. Aftalen betyder, at TietoEnator styrker sin position på det danske energimarked betydeligt. MP5i systemet skal bruges til vedligeholdsinspektion og arbejdsprocesser fra budgettering og indkøb til projektledelse. En webbaseret grænseflade opfylder de 125 brugeres ønske om tilgængelighed og brugervenlighed. - Systemet vil hurtigt give os mærkbare forbedringer i det daglige arbejde, og vi forventer også hurtigt at kunne mærke en positiv effekt på bundlinien. Vores medarbejdere skal benytte systemet i deres daglige arbejde og skal derfor føle en fordel ved at bruge det, udtaler Keld Grønning, projekt manager hos Elsam. TietoEnator hjælper som rådgiver i implementeringsprocessen, analysefasen og som konsulenter i opretholdelse af de daglige arbejdsgange ved brug af MP5i.TietoEnator tager sig af data konverteringen fra det eksisterende vedligeholdssystem. De tilretninger, der er lavet til det nuværende MP5 system, som kører på Ensted- og Nordjyllandsværket, vil blive overført til alle de nye værker. Systemet bliver integreret til det nuværende økonomi- og personalesystem Axapta. TietoEnator skal også uddanne Elsam's medarbejdere i brugen af MP5i. For yderligere information, kontakt: Erik Helms Nielsen, afdelingsleder, Vedligeholdssystemer, TietoEnator Solutions, tlf. 39 17 27 00 Keld Grønning, projektleder MP5, Elsam, tlf. 87 49 17 00 Med ca. 10.000 medarbejdere og en årlig nettoomsætning på 1,1 milliard EURO er TietoEnator en af Europas førende leverandører af værdiskabende IT-ydelser. TietoEnator leverer ydelser indenfor rådgivning, systemudvikling, integration, processer, support, produktudvikling og softwaretjenester. Koncernen har et indgående kendskab til sine kunders forretningsområder såsom, media, telekommunikation, bank og finans, den offentlige sektor samt skov og industri. www.tietoenator.com TIETOENATOR CORPORATION DISTRIBUTION Principal media ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00400/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/05/20011105BIT00400/bit0002.pdf