Spar penge på det eksisterende IT- system

Spar penge på det eksisterende IT- system Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har forlænget deres IT-investering væsentligt ved at videreudvikle deres eksisterende IT-system. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen ændrede deres IT-system fra at være et internt sagsbehandlingssystem til at være en brugerfokuseret digital borgerservice. Brugerne kan nu benytte sig af styrelsens services on- line - hele døgnet. Med TietoEnator som partner har det været muligt at udvikle det nuværende IT-system, så servicen overfor brugerne er blevet forbedret. Udviklingen af det eksisterende IT-system har frigivet en række interne ressourcer, som nu kan bruges mere effektivt på andre opgaver. "Ved at tilbyde servicen on-line kan vi tilbyde brugerne en endnu bedre og hurtigere service. Samtidig har vi fået fremtidssikret systemet. Systemet er udviklet uafhængigt af back-end systemet, og vi har på den måde sikret en større fleksibilitet i vores fremtidige IT-investering," siger Thorbjørn Langkilde, projektchef i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. "Ved at integrere digital signatur og on-line services med det eksisterende system har Erhvervs- og Selskabsstyrelsen taget et væsentligt skridt mod informationssamfundet, udtaler Bjarne Larsen, divisionschef i TietoEnator Danmark. "Udfordringerne hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er langt fra unik, og vi forventer at løse mange af denne type opgaver i fremtiden. Det er ganske normalt, at det eksisterende IT-system med nogle få tilretninger også kan løse virksomhedens fremtidige behov." For yderligere information, kontakt: Thorbjørn Langkilde, projektchef i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, +45 3330 7619 Bjarne Larsen, divisionschef i TietoEnator Danmark, +45 3327 6268 Med ca. 10.000 medarbejdere og en årlig nettoomsætning på 1,1 milliard EURO er TietoEnator en af Europas førende leverandører af værdiskabende IT-ydelser. TietoEnator leverer ydelser indenfor rådgivning, systemudvikling, integration, processer, support, produktudvikling og softwaretjenester. Koncernen har et indgående kendskab til sine kunders forretningsområder såsom, telekommunikation, finans, den offentlige sektor samt indenfor skov og energi. TIETOENATOR CORPORATION DISTRIBUTION Principal media ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT01000/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT01000/bit0002.pdf