• TOPCOM/

Presseinformation 050901 En udvidelse af kapitalen åbner for nye strategiske perspektiver for telekom-/datavirksomheden TOPCOM TOPCOM har i dag annonceret en udvidelse af kapitalen på 8 millioner euro, hvilket understøttes af etableringen af en yderlige bankreserve på 5 millioner euro. Takket være virksomhedens nye aktionær, Sofindev II, vil TOPCOM være i stand til at træffe de ønskede strategiske beslutninger, der kræves for at øge væksten på den internationale scene. Gruppens driftsledelse deltager også i kapitaludvidelsen. Sofindev II, hvis hovedaktionærer er Sofina, Colruyt, Imocobel og en række forskellige private investorer, er en af Belgiens førende långivere af risikokapital til ikke-børsnoterede virksomheder. Sofindev II styrer midler, der anvendes til finansiering af vækst og opkøb af erhvervsforetagender. "Med denne kapitaludvidelse vil vi stå stærkere med henblik på at udfolde og implementere vores strategi", udtaler en begejstret Stan Lowette, CEO for TOPCOM-gruppen. "På kort sigt skal vi åbne nye TOPCOM-datterselskaber i Polen, Rusland og Spanien. På de nye asiatiske markeder som f.eks. Kina kan vi fortsætte med at investere og styrke vores aktiviteter. Vores fremragende kontakter med store detailhandlere i Europa sætter os i stand til at opretholde store salgsvolumener. På langt sigt mangler vi ikke ambitioner, og vi forudser visse strategiske opkøb, når tiden er rigtig". "Det her indebærer meget positivt for TOPCOM på det nordiske marked", kommenterer Anders Lindskog, Managing Director for TOPCOM Nordic. "Det giver os styrke til at vokse yderligere såvel geografisk som sortiments- og omsætningsmæssigt. Det åbner også muligheder for at se på fremtidige opkøb på det nordiske marked". TOPCOM er en af Europas største virksomheder på markedet for telefon- og dataprodukter med en årlig omsætning på mere end 420 millioner danske kroner. TOPCOM har nordisk hovedkontor i Danmark og salgskontorer i Danmark, Sverige, Norge, Belgien og Hong Kong. TOPCOMs produkter forhandles i 32 lande over hele verden. Du kan læse mere om TOPCOM på www.topcom.net Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte: Karlöf Marknadsföring AB (nordisk PR-afdeling for TOPCOM) Hvis du ønsker billeder, testprodukter etc., er du velkommen til at kontakte: Göran Karlöf - e-mail: info@karlof.nu - tlf.: + 46 8 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-mail: anders.lindskog@topcom.net - tlf: +45 48 14 25 00 Martine Wienen - e-mail: martine.wienen@topcom.be - tlf.: +32 16 39 89 20 ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af Waymaker http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=126750&fn=wkr0001.pdf