• TOPCOM/

Presseinformation: TOPCOM introducerer trådløs telefon med Skype Chat på CEBIT

Report this content

Presseinformation 050220 TOPCOM introducerer trådløs telefon med Skype Chat på CEBIT TOPCOM præsenterer flere spændende nyheder på CeBIT-messen den 9.-15. marts. Den nye IP-multifunktionstelefon Butler 4872 USB VoIP har et stort farvedisplay, hvor man kan se alle sine Skype-kontakter, inkl. dem, der ikke er online. Hovednyheden på modellen er dog Skype Chat! TOPCOM introducerer også endnu en ny kombineret IP-telefon/trådløs telefon samt to nye produkter i robust udførelse og med ekstra lang rækkevidde – den trådløse telefon Butler Outdoor 2000 og walkie-talkien Twintalker 9000. Disse produkter har en rækkevidde, der er op til 2,5 gange så lang som andre fabrikater! "TOPCOM har haft stor succes og noget af et gennembrud på markedet, hvad angår IP-telefoner. Med disse nye modeller i vores produktprogram kan vi nu yderligere styrke vores position på markedet og tilgodese endnu flere forbrugeres behov for at kommunikere på en enkel måde," siger Anders Lindskog, Managing Director hos TOPCOM Nordic. 1. Den første trådløse IP-telefon med Chat-funktion – TOPCOM Butler 4872 USB VoIP Til alle, der ikke vil tale, hver gang de skal fremføre et budskab, har TOPCOM fremstillet den nye trådløse telefon 4872 USB VoIP. Med 1,4" farvedisplay – over 4.000 farver – kan man nu chatte (sende tekstmeddelelser) med sine venner uden at være tvunget til at sætte sig foran pc'en. Men er vennerne online? Det ser du direkte på dit display på listen med Skype-kontakter, som viser alle dine kontakters status – online eller offline. Hvis du vil tale med nogle af dine kontakter, kan du gøre det i hele 11 timer, uden at du behøver at oplade batteriet og uden at skulle holde telefonrøret så at sige. Butler 4872 USB VoIP har alt, hvad du kan ønske dig af en DECT IP-multifunktionstelefon. Du kan ringe via såvel fastnettet som Skype (eller andre programmer til IP-telefoni som f.eks. MSN, Net2Phone, SJPhone, Google Talk osv.). Butler 4872 USB VoIP har mange forskellige ringetoner, så du kan skelne mellem samtaler via fastnettet og samtaler via internettet. Butler 4872 USB VoIP understøtter også Skype Voice Mail-funktioner. Baseenheden har USB-stik til internettelefoni og en analog tilslutning til fastnettelefoni. Der kan tilsluttes op til fem håndsæt til en baseenhed. Butler 4872 USB VoIP fås i butikkerne fra juni 2006. 2. Ny kombineret IP-telefon/trådløs telefon – TOPCOM Butler 4812 USB VoIP I kølvandet på succestelefonen Butler 4012 USB VoIP, som blev lanceret i september 2005, introducerer vi nu TOPCOM, Butler 4812 USB VoIP, med alle de samme funktioner som forgængeren, men med nyt design. Butler 4812 USB VoIP er en DECT-multifunktionstelefon, der kan klare alle typer telefoni, fastnettelefoni og IP-telefoni, og som også har håndfri funktion. Denne moderne og elegante telefon har alle de funktioner, man kan ønske sig: liste med alle dine kontakter online, Skype-kompatibel og forskellige ringetoner, afhængigt af om det er samtale fra fastnettet eller via IP osv. Baseenheden har USB-stik til internettelefoni og en analog tilslutning til fastnettelefoni. Der kan tilsluttes op til fem håndsæt til en baseenhed. Butler 4872 USB VoIP fås i butikkerne fra juni 2006. 3. Vandtæt og robust trådløs telefon – TOPCOM Butler Outdoor 2000 En af de mest iøjnefaldende nyheder er Butler Outdoor 2000. Med en rækkevidde på 1 km kan du bruge den indenfor såvel som udenfor uden at skulle bekymre dig om rækkevidden. Regn og mørke er ikke noget problem med denne robuste telefon, eftersom den er vandtæt og har indbygget lommelygte. Med Butler Outdoor 2000 kan du også sende og modtage sms'er samt bruge den håndfri funktion. Telefonen er perfekt til sommerhuset, ved poolkanten, eller når man arbejder i haven. Den robuste udførelse gør, at den også er velegnet til brug i industrien, på værksteder, lager osv. Butler Outdoor 2000 fås i butikkerne fra maj 2006. 4. Ny walkie-talkie med ekstra lang rækkevidde – TOPCOM TwinTalker 9000 Den seneste model i TOPCOMs brede program af walkie-talkier er TwinTalker 9000. Med en fantastisk rækkevidde på 6 km betyder det, at man kan holde kontakt under alle forhold. TwinTalker 9000 er en robust walkie-talkie, der klarer krævende opgaver i naturen. Den er vandtæt med et tydeligt baggrundsbelyst display til dag såvel som nat. Derudover har den ur, vibration, støjreduktion, tastaturlås, stik til headset og stemmekommando, så du kan ringe op og svare uden at bruge tasterne. TwinTalker 9000 fås i butikkerne fra maj 2006. TOPCOM er en af Europas største virksomheder på markedet for telefon- og dataprodukter med en årlig omsætning på mere end 420 millioner danske kroner. TOPCOM har nordisk hovedkontor i Danmark og salgskontorer i Danmark, Sverige, Norge, Belgien og Hong Kong. TOPCOMs produkter forhandles i 32 lande over hele verden. Du kan læse mere om TOPCOM på www.topcom.net Hvis du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte: Karlöf Marknadsföring AB (nordisk PR-afdeling for TOPCOM) Hvis du ønsker billeder, testprodukter etc., er du velkommen til at kontakte: Göran Karlöf - e-mail: info@karlof.nu - tlf.: + 46 8 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-mail: anders.lindskog@topcom.net - tlf: +45 48 14 25 00 Martine Wienen - e-mail: martine.wienen@topcom.be - tlf.: +32 16 39 89 20 ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af Observer http://www.observer.dk Følgende filer kan downloades: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=185555&fn=wkr0001.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9986&lang=DA http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9987&lang=DA http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9988&lang=DA http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9989&lang=DA http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=9990&lang=DA