En kilde til inspiration og idéer til at udforske Irland

Velkommen til den tidlige juleudgave af Tourism Irelands nyhedsbrev til medierne. Irland er det perfekte sted at tilbringe den festlige højtid med det væld af aktiviteter og tilbud, øen rummer.

Hos Tourism Ireland er vi altid ivrige efter at arbejde med journalister, som ønsker at bringe en historie om Irland i blade og andre medier. Uanset om det drejer sig om fotos, informationer eller pressetips, vil vi altid meget gerne høre fra vores mediekontakter. Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at introducere vores nye PR ansvarlige, Ruairi Lehman, som vil starte i 2011.

Linn Brekell

Julemarkederne vender tilbage                      17.  november-19. december

Rådhuset i Belfast lægger endnu en gang hus til Christmas Continental Market. Området er spækket med et utal af boder, som byder på en lang række kunsthåndværk, mad og dekorationer fra hele Europa og længere væk. Mere end 28 forskellige lande er repræsenteret og sælger frisklavet og varm mad, gaver og kunsthåndværk. Der er også mulighed for at få smagsprøver på forfriskelser og høre live musik i the Continental Bar og Lavery’s traditionelle Irish Bar. For mere information, kan du følge dette link

Udover markederne tilbydes en række historiske gåture, som kan give dig et godt indblik i bylivet gennem årene. Afslut dagen med en varmende middag på Made in Belfast, en stilet retro-restaurant med et alsidigt menukort.

Adare Manor vinder prestigefuld pris

Adare Manor Hotel & Golf Resort vandt prisen for Irlands Førende Hotel ved World Travel Awards 2010. Hotellet blev rost for at ’have taget føringen globalt med et af de vigtigste aspekter ved rejse og turisme – kundens kvalitetsoplevelse'. Adare Manor ligger i Sydvestirland i landsbyen Adare, som anses for at være en af de smukkeste og mest pittoreske landsbyer i Irland. Klik her for at se beliggenheden.

Temple Bar Chocolate Festival                                                 3.- 5. december

Dublins kulturelle omdrejningspunkt, Temple Bar-området, er et af byens mest populære områder. Der er altid noget at se og tage sig til i de brostensbelagte gader og indbydende passager og sidegader. Man er aldrig langt fra en gadesanger, der synger irske klassikere, ligesom en hyggelig pint Guinness også altid er indenfor rækkevidde. Temple Bar i Dublin afholder sin årlige chokoladefestival. Aktiviteterne omfatter chokoladeworkshops og –demonstrationer, udendørs film på the Square, gadeopførsler og et live pantomimeteater på the Liffey Cruise liner. For mere information, kan du følge dette link.

Smagen af jul                                            26.-28. november

En af de første begivenheder, der finder sted i Dublins nye kongrescenter, Convetion Centre Dublin (CCD), er ’A Taste of Christmas’, en madevent, som har juletidens madlavning som sit omdrejningspunkt. 14 restauranter fra Dublinområadet skaber og øver sig på årets julemenu og inspirerer således publikum til alternative ideer til deres egen julemiddag. Begivenheden kommer til at omfatte et live teatershow, som finder sted i det topmoderne, 2000 sæder store auditorium, med sjove udfordringer, cook-offs, interaktion med publikum og gode tips til, hvordan man skaber den perfekte jul. Dette kommer til at udgøre hovedattraktionen ved Taste of Christmas og er et klart must. Michelinstjernekokken Hesten Blumenthal er netop blevet offentliggjort som særlig gæst ved forestillingerne. Listen af særlige gæster tæller desuden Conrad Gallagher, Donal Skehan, Oliver Dunne og Catherine Fulvio. Klik her for mere information

Mediekontakt:

Linn Brekell, Marketing og PR

Tel:      + 45 33 17 72 32, Mobil : + 45 233 622 57

Email: lbrekell@tourismireland.com

Glenda Reid, Marketing og PR-assistent

Tel:      + 45 33 17 72 34

Find de laveste flypriser til Irland på www.norwegian.com , www.ryanair.com og www.flysas.com

Til redaktøren:

CCD er Dublins splinternye Convention Centre, Irlands første dertil opførte kongrescenter, beliggende i Spencer Dock i hjertet af Dublin. Efter sin åbning den 7. september 2010 er CCD hurtigt blevet vartegn. Med til bygningens fantastiske design hører et unikt atrium med en glasfront, som går hele vejen op til toppen af facaden og giver panoramaudsigt over Liffey-floden, Dublins centrum og Wicklow-bjergene. Bygningen har et udstillingsområde på i alt 4.500 kvadratmeter. CCD har plads til 2000 mennesker i auditoriet, og et tilsvarende antal kan bespises i selskabslokaler. Derudover er der en sal med plads til 3.000 delegerede. De 22 mødelokaler i komplekset muliggør møder, konferencer og udstillinger af alle slags og størrelser - fra små firmamøder til internationale kongresser.

Glenda Reid, Marketing and Publicity Assistant