Inspiration til at besøge naturskønne Niedersachsen i 2023

Oplev den fantastiske natur i Niedersachsen

Niedersachsen er en af Tysklands mest forskelligartede delstater med et væld af attraktioner og oplevelser at byde på. Med sit imponerende landskab og sine kulturrige byer, er Niedersachsen en perfekt destination at besøge.

Naturelskere vil elske at udforske Niedersachsens smukke nationalparker, som omfatter Nationalpark Harzen med sin betagende natur, Nationalpark Vadehavet med hav- og kystoplevelser i verdensklasse og Elm-Lappwald Naturpark med sit bølgende bakkelandskab. Her kan besøgende vandre, cykle eller padle gennem landskaber med dramatiske kystlinjer, bjerge og dale, skove og søer.

Nyd panoramaudsigten over Harzen

Harzen-tårnet, der inden længe åbner for besøgende, er et højt observationstårn bygget af træ. Tårnet ligger i Torfhaus og er omgivet af naturskønne omgivelser. Med en højde på 65 meter er tårnet et af de højeste udsigtspunkter i Tyskland med en unik panoramaudsigt over Harzen Nationalpark og Brocken-området.

Der er to forskellige måder at komme op i Harzen tårnet. Du kan enten tage elevatoren eller anvende trappen – og derefter kan du nyde den smukke panoramaudsigt fra toppen af tårnet. Ud over den fantastiske udsigt kan besøgende også opleve spænding ved at gå på tårnets Skywalk, en glasplatform i svimlende højde. Derudover kan besøgende tage en adrenalinfyldt tur ned fra tårnet med eventyrrutsjebanen, hvilket er en perfekt aktivitet for dem, der søger eventyr og en spændende udfordring.

Vandring i Europas længste barfodspark i Friedeburg

Den fem hektar store barfodspark i Friedeburg ligger ca. 20 km vest for Wilhelmshaven i den nordvestlige del af delstaten Niedersachsen. Med en længde på 8,5 km er parken på vej til at blive Europas længste barfodspark.

Barfodsparken vil være en attraktiv destination for alle, der leder efter eventyr og ønsker at udforske naturen mens de bruger deres sanser. Parkens hovedattraktion er en sti med forskellige overflader som sand, savsmuld, bark, træplader, grus, agern, kastanjer og kogler. Besøgende vil også kunne nyde den smukke rosenhave, køkkenhaven og labyrinten skabt af to meter høje taks buske.

Barfodsparken vedligeholdes uden pesticider eller gødning, hvilket gør den til et perfekt sted for mange dyrearter. Parkens besøgende vil således have mulighed for at se mange forskellige dyr som fugle, hjorte, kaniner og egern. I parken har du også mulighed for at prøve forskellige balanceøvelser, nyde Kneipp-bassinerne og gå på opdagelse på forskellige hede- og lerstrækninger.

Barfodsparken er en unik destination, der kombinerer eventyr, natur og sundhedsfremme på en fantastisk måde. Med planlagt åbning den 1. juni 2023 vil Friedeburg tilbyde besøgende en uforglemmelig oplevelse i Europas længste barfodspark.

TourismusMarketing Niedersachsen GmbH c/o Aviareps Danmark
Vester Farimagsgade 1, 2 sal 1606 CPH V - DK
E-mail: Niedersachsen.dk@aviareps.com

Om os

TourismusMarketing Niedersachsen GmbH (TMN) er det centrale kontaktpunkt for turisme i Niedersachsen. Virksomheden blev grundlagt i 2001 på vegne af Niedersachsens Ministerium for Økonomi, Transport, Byggeri og Digitalisering og har været statsejet virksomhed siden januar 2014.

TMN's hovedopgave er, i samarbejde med regionale turismeinteressenter, at udvikle og sikre Niedersachsens positionering inden for turisme, både nationalt og internationalt. Fokus er på regional og international markedsføring af Niedersachsen som turistmål, udvikling af brandkoncepter, internetportaler og kvalitetsstyringssystemer til turisttilbud.

Tags: