Niedersachsen. En rejsedestination med en fremtid

Report this content

I takt med, at verden, eller i al fald noget af den, lukker op igen, efter det sidste års nedlukning, føler vi også trang til at rejse ud og opleve verden igen. Mange steder i Europa, er der lukket op for turismen igen, og alle steder tages der forholdsregler, efter myndighedernes anbefalinger. Forholdsregler, der er med til at sikre dig og din familie et sikkert rejsemål.

Niedersachsen er på mange områder unik. Her finder du bl.a. Vadehavet, som har været på UNESCOS verdensarvsliste siden 2009, og i Niedersachsen ligger også det fantastiske naturreservat Lüneburger Heide, der med sine 23.440 hektar byder på unikke oplevelser i naturen. Flere og flere inden for turismen tror på miljøbeskyttelse, og vil bevise, at selv det mindst mulige økologiske fodaftryk kan stå for den størst mulige rejse oplevelse.

Dobbelt bæredygtighed er bedre

Ingen anden føderal stat tilbyder så mange bilfri zoner som Niedersachsen. Dette gælder også for Naturreservatet Lüneburger Heide, som kun kan udforskes til fods, på cykel eller med ægte hestekræfter. Allerede ved ankomst tilbydes gæsterne gratis kørsel med en miljøvenlig shuttlebus. Naturreservatets ranger Jan Brockmann og hans team lover bæredygtighed i mere end én forstand. På ledsagede vandreture og natvandringer eller i et GPS-rally, deler teamet ud af deres viden om de særlige forhold, der er omkring flora og fauna. Den studerende biolog tilbyder også erhvervelse af et ”Heide-eksamensbevis ”. En uforglemmelig ferie oplevelse for både unge og gamle.

Vi danskere kender godt det danske Vadehav. I Niedersachsen er Vadehavet en nationalpark mellem land og hav. 17 nationalpark huse og -centre samt et nationalpark-brandskib, 'Borkumriff' - unikt i Tyskland - giver information om dette område, hvor østersfangere, krabber, muslinger og tusindvis af andre dyrearter holder til. Sælerne, som er de ubestridte stjerner i regionen får utrolig megen opmærksomhed fra sælstationen ved Norddeich National Park House. I mere end 40 år har de opdrættet forældreløse sæler og grå sæler - med det formål senere at genindsætte dyrene i deres naturlige omgivelser i Nordsøen. Stationen bærer Niedersachsen KinderFerienLand-certifikat og besøgende er velkomne hele året rundt. Vadeture tilbyder også en levende indsigt i Nordsøens habitat. Det samme gælder for de omkring 250 begivenheder, som er en del af trækfugledagene i oktober, hvor tusinder og tusinder af fugle hviler sig her på vej sydpå. Yderligere information her.

En seng i det grønne

Lüneburger Heide og Vadehavet repræsenterer et stort antal næsten naturlige og naturbevidste feriedestinationer i Niedersachsen. Den lange liste over ekstraordinære indkvarteringssteder viser, at turisme og miljø ikke kun går hånd i hånd, men bogstaveligt talt kan fusionere. Fra husbåde til strandstole, fra cirkusvogne til træhuse: Der er ingen grænser for ønsket om naturlige sovepladser i Niedersachsen. Når det kommer til camping, tilbyder det nordlige Tyskland også alle muligheder fra ecocamp til privat parkering med en autocamper på de lokale gårde, uanset hvilken tid på året. Når uret er indstillet på ferie, ruller Niedersachsen det grønne tæppe ud for sine gæster over hele landet.

Yderligere information om bæredygtig turisme samt en komplet liste over alle certificerede virksomheder og feriesteder i Niedersachsen kan findes på:

Pressekontakt:

TourismusMarkteting Niedersachsen GmbH

c/o Aviareps Danmark

Vester Farimagsgade 1, 2 sal

1606 CPH V – DK

Niedersachsen.dk@aviareps.com

Om Niedersachsen turisme ( TourismusMarketing Niedersachsen ellerTMN)

TMN er det centrale kontaktpunkt for turisme i Niedersachsen. Virksomheden blev grundlagt på vegne af ( TMN) Niedersachsens ministerium for äkonomi, arbejde, trafik og digitalisering i 2001 og har siden januar 2014 været et helejet statsligt selskab. TMNs hovedopgave er at udvikle og implementere foranstaltninger til den fremtidsorienterede positionering af Niedersachsen i national og international konkurrence inden for turisme i samarbejde med regionale turistintressenter. Fokus er på regional og international markedsføring af Niedersachsen som turistdestination , udvikling af brandkoncepter, internetportaler og kvalitetstyringsystemer til turismetilbud.

Om Aviareps

AVIAREPS er verdens førende internationale repræsentations – marketing og kommunikationsselskab inden for luftfart, turisme, hospitality og oplevelser. Grundlagt i Tyskland i 1994 og har idag et netværk med 67 filialer i 48 lande. AVIAREPS yder support til mere end 250 kunder inden for digital markedsføring, reklame, PR, krisekommunikation, management af sociale medier, koordinering af events, salg, web design og meget mere.

For mere information om AVIAREPS kan du besøge: www.aviareps.com

For billeder og logoer af høj opløsning bedes du kontakte os.

Tags:

Hurtige fakta