Flyv direkte til Tobago næste vinter med Apollo

pollo lancerer som den første skandinaviske rejsearrangør charterrejser til Tobago.

Den caribiske perle Tobago, byder på strande i topklasse, oplevelser ud over det sædvandlige, og et skønt tilbagelænet tempo. Alt dette på et lille område nær dig.

På Tobago vil du opleve det rigtige Caribien.

Tobago er et rigtig paradis. Den er lille på verdenskortet, men rig på oplevelser, med allt fra paradisstrande til et unikt fugleliv og storslået naturoplevelser.

Selvom Tobago er lille, er en tredjedel af øen naturreservat. Øen er specielt kendt for sit helt unikke fugleliv – med kolibrier i store antal - der tiltrækker ornitologer fra alle verdenshjørner.

Tobago er 4 km lang og 1,6 km bred, og opfordrer i den grad til udforskning. Ikke at nogle af de mere turistanlagte strande er overbefolket, men har du mere lyst til at finde din helt egen private strandbugt, findes der mange at vælge imellem. Og man kan ikke blive stresset på Tobago, her tager man dagen som den kommer. ”Liming” er er vigtigt begreb at kende til før man rejser. Et begreb der omhandler at slappe af og gerne med en lokal øl eller caribisk rom i hånden.

Velstanden i landet er relativt højt. Man lever på olie-og gasforekomster, der gør at turisme er vigtigt, men ikke livsafgørende for landet. Det bidrager til den behagelige atmosfærer som du som besøgende kan nyde godt af.

Tobago er ikke ligeså tilrettelagt som Apollos øvrige Caribien” fortæller Rikke Koks Andreassen, Kommunikationschef på Apollo. ”Det er ingen store luksushoteller, som på Dominikanske Republik, Mexico og Varadero. Og på nordsiden er der meget stille og roligt, hotellerne der kan med fordele kombineres med nogle af hotellerne fra sydsiden”

Tobago er også kendt for sit engagement i bæredygtig turisme. Mange hoteller går sammen om at bestille hvad de behøver til sine gæster fra de lokale landmænd. Visse hoteller har endda egne gårde, hvor der bliver dyrket de nødvendige produkter.Havskildpadder har du også en god chance for at se, og ikke mindst hjælpe, hvis du besøger øen på det rigtige tidspunkt og har heldet med dig.

En gang om året forvandles Tobagos rolige omgivelser så til en kæmpe farverig folkefestival, karnevalet. I flere dage overtager festivals stemningen gaderne med musik, dans og fabelagtige kostumer. Og hver søndag, hele året rundt, er landsbyen Buccoo vært til øens største strandfest med den skønne navn Søndagsskolen. En aften for livsnydere til at samles og slappe af til de sommerlige toner af olietøndebands, dancehall og soca.

Og på den gastronomiske front kan du se frem til et møde mellem den Kreolske og indoeuropæiske smag. Fisk og skalddyr er et sikkert og prisværdigt alternativ og generelt set er prisniveauet en smule lavere end i Danmark. De fleste restauranter ligger i Crown Point, men for en mindelsesværdig oplevelse, burde du besøge Jemma’s Seaview Kitchen i Speyside. Den populære restaurant er opbygget omkring er stort mandeltræ, og serverer en forrygende hummer.

Fakta om Apollos Tobago:

Rejsemål: Crown Point, Bacolet, Black Rock, Turtle Beach, Speyside.

10 hoteller. Klassificering fra 3-stjerne til 4+. 3 familiehotel og 2 duo hotel. Alle strandhotel

Rejsetid fra København fra 10 december 2013 til 18. marts 2014

Flytid: 10 timer  og 40 min med Novair

Mød Trinidad & Tobago sitt turistkontor på FERIE FOR ALLE i Herning 22 - 24. februar på stand G5950, til en smag årgangsrom, lidt chokolade - og muligheden for at vinde en flaske 1919, 8 år gammel rom fra Trinidad & Tobago, ved vor golf konkurrance.

Christine Engen - Tourism Information office-Nordic Countries
The Tourism Development Company of Trinidad & Tobago Ltd (TDC)
Lille Strandstræde 22
1254 Copenhagen K