Trophy Games opkøber canadiske Tiny Titan Studio

Report this content

First North-noterede Trophy Games opkøber det canadiske spilstudie, Tiny Titan Studio der blandt andet står bag den populære titel Tiny Rails.

Trophy Games, der d. 27. april blev børsnotereret på Nasdaq First North, har foretaget deres andet opkøb efter de har annonceret opkøbet af det canadiske spilstudie Tiny Titan Studio.

Tiny Titan Studio står bag flere populære spil i arcade genren, hvor det mest populære er titlen Tiny Rails. Selskabet blev stiftet i 2014 i Ontario i Canada og har siden da udgivet 10 kritikerroste spiltitler, der over årene har fået mere end 25 millioner downloads på verdensplan.

Trophy Games opkøber 100% af Tiny Titan Studios, eksklusiv deres PC portefølje og medarbejdere, og betaler hele handlen kontant.

Trophy Games’ CEO, Søren Gleie, udtaler om offentliggørelsen: “Vi er utroligt glade for, at det er lykkedes os at lukke handlen med Tiny Titan. De har bygget en stærk portefølje af populære spil i arcade-genren, der har fået 796.757 organiske downloads de seneste tre måneder på Google Play alene og samtidig har et positivt cash flow. Tiny Titan forventes at generere en omsætning på DKK 2,8m i kalenderåret 2021. Vi tror, vi kan forbedre monetisation af spillene og gøre god brug af deres assets. Det kan være med til at skabe en stærk indtægtsstrøm i mange år fremad for Trophy Games - og være endnu en god langtids-spiloplevelse for vores brugere oveni vores egen nuværende portefølje af spil.

Med opkøbet af Tiny Titan Studio fortsætter Trophy Games deres ambitiøse vækstplan fra børsnoteringen, hvor 40% af de rejste penge efter planen skulle gå til at vækste selskabet gennem konsoliderende opkøb.

Søren Gleie udtaler desuden: “Vi har haft enorm succes med vores første opkøb af Xombat, så det er fedt at anden handel nu er kommet i hus. Vi forventer, at der følger flere opkøb over det kommende år, så vi kan bygge oven på hvad der allerede er en solid forretning med 15 års vækst i træk.

Søren Gleie, CEO i Trophy Games - Email: soren@trophy-games.com

Media kit