Jesper Joensen er ny koncerndirektør i Skade

Jesper Joensen skifter titlen ud som konstitueret koncerndirektør til en permanent en af slagsen, når han i dag tiltræder som koncerndirektør for Skade.

- Udnævnelsen kommer som følge af, at Jesper har gjort et fantastisk job som konstitueret skadekoncerndirektør, hvor han i en udfordrende periode med mange forandringer har vist stærke lederegenskaber, siger koncernchef Morten Hübbe.

Kernekompetencer og lederskab
- Jesper er en god ambassadør for Skade og har i de seneste måneder bidraget positivt med sit stærke lederskab i de vigtige forandringer, som skadeorganisationen har været igennem, fortæller Morten Hübbe.

- Derudover har Jesper en menneskelig forståelse og en handlekraft, som er vigtige egenskaber for Tryg fremover på vores rejse til at være bedst i branchen til forsikring, mennesker og indtjening – senest i den forløbne weekend, hvor han besluttede, at vores stormflodsramte kunder skulle have hjælp med det samme og ikke vente på Stormrådets afgørelse tirsdag.

Jesper har været i Tryg siden 1992 og har over 27 års erfaring inden for forsikring, hvoraf en stor andel har været som direktør for forskellige skadefunktioner.

Marie-Louise Rahbek bliver ny direktør hos Tjenestemændene
Udnævnelsen af Jesper Joensen betyder samtidigt, at skadedirektør Marie-Louise Rahbek bliver ny direktør for Tjenestemændene, med reference til Koncerndirektør for Privat, Lars Bonde.

Marie-Louise Rahbek har været ansat i Tryg siden 1999, senest som skadedirektør for Ansvar, Advokat, Udredning og Ejerskifte. Marie-Louise tiltræder i Tjenestemændene 1. januar 2014. Jesper Joensen varetager ansvaret som skadedirektør for Ansvar, Advokat, Udredning og Ejerskifte indtil en ny løsning er på plads.

Lars Bonde varetager ansvaret for Partner Privat i Tryg indtil en ny løsning er på plads.

Flere oplysninger og løbende status kan indhentes hos Trygs pressekontakter:
Kommunikationsdirektør Steffen Lundgren Kristensen, mobil:
41 86 28 92,
steffen.kristensen@tryg.dk

Kommunikationsrådgiver & Pressetalsmand Anders Stougaard, mobil: 41 86 26 22,
anders.stougaard@tryg.dk

”Det handler om at være tryg”. Det betyder, at vi arbejder for at skabe tryghed og værdi for vores kunder, medarbejdere og aktionærer. I 2012 sikrede vores 4000 medarbejdere tryghed for over 3 millioner kunder. Med bruttopræmieindtægter på 20,3 mia. DKK i 2012 er vi det næststørste skadeforsikringsselskab i Norden. I Danmark og Norge er vi henholdsvis den største og tredjestørste aktør, mens Sverige udgør 8% af Trygs samlede præmieindtægter. I Sverige markedsfører vi os under navnet Moderna. Tryg indgår i C20-indekset på Nasdaq OMX København. Se også www.tryg.com , www.facebook.com/trygdanmark, www.youtube.com/TrygDanmark, www.twitter.com/TrygDK  og www.flickr.com/tryg.