• Tryg/

Miriam Igelsø Hvidt bliver ny direktør for HR, Jura & Facilities i Tryg

Tryg har ansat Miriam Igelsø Hvidt som ny direktør for HR, Jura & Facilities. Hun får dermed det overordnede ansvar for Trygs personaleforhold, juridiske forhold og driften af Trygs domiciler.

– I Tryg har vi en ambition om at være verdens bedste forsikringsselskab, der leverer kundeoplevelser i verdensklasse. Det er en vigtig forudsætning, at medarbejderne, vores vigtigste ressource, har de rette faglige kompetencer og fysiske rammer til at udføre deres job. Samtidig skal de være topmotiverede og vide, hvordan de selv bidrager til at blive en del af Trygs succes. Miriam Igelsø Hvidt får med ansvaret for HR, Jura og Facilities en vigtig rolle i at sikre, at vi styrker og videreudvikler vores succeskultur i Tryg, så vi fastholder en høj medarbejdertilfredshed og kan indfri vores ambitiøse mål, siger Morten Hübbe, koncernchef i Tryg.

Miriam Igelsø Hvidt (50) kommer fra en stilling som koncerndirektør for HR & Stakeholder Relations i TDC, hvor hun de seneste 15 år har besat forskellige ledende stillinger. Hun har tidligere bl.a. været produkt- og indkøbsansvarlig i YouSee og før dette partner i advokatfirmaet Lett, Vilstrup & Partners.

Miriam Igelsø Hvidt er uddannet cand.jur. fra Københavns Universitet og har derudover en MBA fra IMD i Schweiz og en diplomuddannelse i HR Management fra University of Michigan.

– Miriam Igelsø Hvidt tilfører Tryg stærke forretnings- og ledelsesmæssige kompetencer sammen med en solid faglig indsigt og erfaring med et område, der altid har været højt prioriteret i Tryg. Jeg er overbevist om, at vi i Miriam har fundet en profil, der kan være med til at styrke dette område, og jeg ser frem til at få hende med ombord, siger Morten Hübbe.

Miriam tiltræder sin nye stilling i Tryg den 1. maj.

”Det handler om at være tryg”. Som ledende nordisk forsikringskoncern med aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige arbejder Tryg for at skabe tryghed og værdi for sine kunder, medarbejdere og aktionærer. I 2014 sikrede Trygs 3.600 medarbejdere tryghed for flere end 2,7 millioner kunder. Tryg er noteret på Nasdaq OMX Copenhagen, og 60 % af aktierne ejes af TryghedsGruppen smba, der via TrygFonden årligt uddeler omkring 500 mio. DKK til trygheds­skabende formål.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kasper Riis, kommunikationschef
Mail: kasper.riis@tryg.dk