• Tryg/

Moderna Försäkringar indgår strategisk partnerskabsaftale med Danske Bank i Sverige

Moderna Försäkringar, der er Trygs filial i Sverige, indgår strategisk partnerskabsaftale med Danske Bank vedrørende skadeforsikringer i Sverige. Aftalen løber foreløbigt frem til 30. juni 2017.

Samarbejdet med Danske Bank bliver lanceret på det svenske marked fra foråret 2014.

- Vi er meget tilfredse med partnerskabsaftalen med Danske Bank. Vi er to selskaber med et stærkt fokus på kundeservice, og vi har fælles ambitioner om løbende at videreudvikle samarbejdet. Grundlaget for et succesfuldt samarbejde er således allerede på plads, siger koncerndirektør Per Fornander fra Moderna Försäkringar.

Danske Banks kunder i Sverige vil kunne tegne Modernas specielt designede forsikringsløsninger under Moderna-brandet til en attraktiv pris. Udover Modernas kerneprodukter inden for skadeforsikring, vil Danske Banks kunder også blive tilbudt at tegne forsikring for klassiske specialbiler, motorcykler og både på fordelagtige vilkår gennem Modernas sub-brands Atlantica og Bilsport & MC.

- Samarbejdet er et godt supplement, der styrker vores kundetilbud. Ligesom vi, er Moderna langt fremme med digitale tjenester og processer, og er dermed en partner, der passer os og vores kunder rigtig godt, siger Liza Nyberg, chef for Personal Banking i Danske Bank Sverige.

Pressekontakter:
Kommunikationsdirektør Steffen Lundgren Kristensen, mobil: 41 86 28 92, e-mail: steffen.kristensen@tryg.dk
Koncerndirektør Per Fornander, mobil: +46 703 16 77 65, e-mail: per.fornander@tryg.dk

”Det handler om at være tryg”. Det betyder, at vi arbejder for at skabe tryghed og værdi for vores kunder, medarbejdere og aktionærer. I 2012 sikrede vores 4000 medarbejdere tryghed for over 3 millioner kunder. Med bruttopræmieindtægter på 20,3 mia. DKK i 2012 er vi det næststørste skadeforsikringsselskab i Norden. I Danmark og Norge er vi henholdsvis den største og tredjestørste aktør, mens Sverige udgør 8% af Trygs samlede præmieindtægter. I Sverige markedsfører vi os under navnet Moderna. Tryg indgår i C20-indekset på Nasdaq OMX København. Se også www.tryg.com , www.facebook.com/trygdanmark, www.youtube.com/TrygDanmark, www.twitter.com/TrygDK  og www.flickr.com/tryg.