Ny app gør rejsen mere tryg

Tryg har udviklet en mobil app til rejsende. App’en hjælper med alt fra mistet bagage til sygdom og varsler om strejker, smittefare og ekstremt vejr, der kan påvirke rejsen.

Nu kan alle med en iPhone eller en Android-mobil hente Trygs nye app. App’en er gratis, og det er ikke nødvendigt at være kunde i Tryg for at få glæde af den.

- Vores app er en hjælpende hånd til rejsende. Når man er i et fremmed land, kan det være svært at vide, hvad man skal gøre, hvis man kommer ud for et uheld, bagagen er forsinket eller man bliver syg. Med vores app håber vi at kunne gøre rejsen lidt mere tryg – både for vores kunder og for alle andre, siger Lars Bonde, der er koncerndirektør i Tryg.

Tryg har sin egen døgnbemandede alarmcentral, og rejse-app’en bygger på mange års erfaringer med at hjælpe kunder på rejse. App’en kan hjælpe til en bedre rejse på tre måder:

Ved uheld
Få råd og vejledning ved fx

- mistet bagage
- sygdom
- biluheld
- tyveri
- behov for at finde ambassade eller politi

Vigtige dokumenter
Gem vigtige numre, som du kan få brug for på rejsen fra fx

- familiens pas
- forsikringsbeviser
- kørekort
- kreditkort (ikke udløbsdato og kode) og hjælp til spærring

Alle informationer er krypterede og beskyttet af password

Advarsel på sms
Modtag meldinger om det land, du opholder dig i, fx ved

- meget dårligt vejr
- strejker
- politisk uro
- andre forhold som kan få betydning for din tryghed på rejsen

Trygs rejse-app fungerer uden adgang til internettet. Kun ved visninger på kort er det nødvendigt at koble på internettet. Alle kan bruge app’en. Tryg-kunder kan også skrive eller ringe direkte til Tryg Alarm fra app’en og få yderligere hjælp.

Hent app’en her
iPhone: http://itunes.apple.com/dk/app/tryg-pa-rejse/id436620978

Android: https://market.android.com/details?id=com.dk.tryg

For yderligere information se www.tryg.dk eller ring 70 11 20 20