Tryg hjælper danske virksomheder i Europa

Danske virksomheder kan nu trygt give sig i kast med Europa. Tryg lancerer en forsikring, der dækker danske virksomheder i Europa. Det nye produkt betyder, at kundernes datterselskaber i Europa er dækket på samme måde som den danske del af virksomheden, tilpasset de lokale forhold.

Tryg har siden maj 2011 markedsført produktet i Sverige og Norge og har her høstet erfaringer, som nu kommer de danske virksomheder til gode. Produktet henvender sig i første række til virksomheder, der har begrænsede aktiviteter i Europa. De kan have vanskeligheder ved at overskue såvel forsikringsfaglige som lovgivningsmæssige forhold i andre europæiske lande.

Tilpasset virksomhedernes behov
- Trygs Europaforsikring er den første af sin slags og har været stærkt efterspurgt, fortæller Kjerstin Fyllingen, koncerndirektør for Erhverv i Tryg.

- Vi hjælper virksomhederne af med overflødig administration, samtidig med de har sikkerhed for at være dækket, hvis uheldet er ude, uden at de selv behøver sætte sig ind i lokale love og bestemmelser. Nu er virksomheden dækket på samme måde ude som hjemme.

Tryg er registreret og har koncession i 21 europæiske lande. På den måde bliver skatteregler og andre love i de enkelte lande overholdt både ved præmiebetaling og ved skadeudbetalinger.

Tryg forventer, at de fleste forsikringer bliver tegnet af de små og mellemstore virksomheder, der kendetegner dansk erhvervsliv.

- De store industrikunder har vi i de fleste tilfælde allerede lavet individuelle løsninger for. Den nye forsikring giver nu de mindre virksomheder tilsvarende fordele. Vi ser det som et spændende nyt forretningsområde og samtidig en håndsrækning til især små og mellemstore virksomheder, hvis de ønsker at drive forretning i Europa, siger Kjerstin Fyllingen.

For yderligere information se www.tryg.com
Pressekontakt: kommunikationsdirektør Troels Rasmussen, 30 35 30 70

Tryg vil opleves som Nordens ledende tryghedsleverandør og arbejder for, at bekymringer ikke skal stå i vejen for vores kunders hverdag. I 2010 sikrede vores godt 4.300 medarbejdere tryghed for over 2,7 millioner privatpersoner og mere end 140.000 virksomheder. Med bruttopræmieindtægter på 19,5 mia. DKK i 2010 er vi det næststørste skadeforsikringsselskab i Norden. I Danmark og Norge er vi henholdsvis den største og tredjestørste aktør, mens vi i Finland og Sverige oplever hastig vækst. I Sverige markedsfører vi os under navnet Moderna. Tryg indgår i C20-indekset på Nasdaq OMX København og er desuden listet som samfundsansvarlig virksomhed på FTSE4Good indekset. Se også www.tryg.com, www.facebook.com/trygdanmark, www.flickr.com/Tryg og www.youtube.com/TrygDanmark