Tryg og Nordea benchmarker nuværende forsikringsaftale

Tryg og Nordea har samarbejdet i mere end ti år. Det nuværende partnerskab skal genforhandles, inden det udløber medio 2013. For at sikre den bedste aftale for begge selskaber og deres kunder er Tryg og Nordea enige om at benchmarke den nuværende aftale i markedet.

Trygs skadeforsikringsprodukter sælges af Nordea i de fire nordiske lande, og Nordeas livsforsikrings- og pensionsprodukter sælges af Tryg i Danmark og Norge.

Partnerskabet mellem Tryg og Nordea fortsætter uændret indtil aftalen udløber medio 2013.

For yderligere oplysninger kontakt kommunikationsdirektør Troels Rasmussen 30 35 30 70

Tryg vil opleves som Nordens ledende tryghedsleverandør og arbejder for, at bekymringer ikke skal stå i vejen for vores kunders hverdag. I 2011 sikrede vores godt 4.300 medarbejdere tryghed for over 2,7 millioner privatpersoner og mere end 140.000 virksomheder. Med bruttopræmieindtægter på 20,6 mia. DKK i 2011 er vi det næststørste skadeforsikringsselskab i Norden. I Danmark og Norge er vi henholdsvis den største og tredjestørste aktør, mens Sverige og Finland udgør 13% af Trygs samlede præmieindtægter. I Sverige markedsfører vi os under navnet Moderna. Tryg indgår i C20-indekset på Nasdaq OMX København og er desuden listet som samfundsansvarlig virksomhed på FTSE4Good indekset. Se også www.tryg.com , www.facebook.com/trygdanmark, www.youtube.com/TrygDanmark og www.flickr.com/tryg