• Tryg/

Tryg styrker sin position på det nordiske marked for produkt- og tillægsforsikringer

Med overtagelsen af Securator styrker Tryg sin position som markedsleder på det voksende nordiske marked for produkt- og tillægs­forsikringer til forbrugerelektronik.

Tryg har indgået aftale om overtagelse af den danske forsikringsagentur- og servicevirksomhed Securator, der er førende i Danmark inden for salg og servicering af produkt- og tillægs­forsikringer til forbrugerelektronik.

Handlen, der er betinget af enkelte formalia, forventes endeligt lukket inden for de kommende to uger. Med købet af Securator styrker Tryg sin førende position på det nordiske marked for produkt- og tillægs­forsikringer. Et marked, der vurderes at udgøre mere end 2 mia. kroner, og som i de kommende år forventes at fortsætte de senere års vækst.

Tryg har gennem en årrække været repræsenteret på dette marked gennem filialen Moderna, der med base i Sverige står for koncernens samlede salg og servicering af produkt- og tillægsforsikringer til kunder primært i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Securator har siden selskabets etablering i 2008 vokset sig til en position som markeds­leder i Danmark, og virksomhedens kundekartotek tæller et bredt udvalg af de største danske elektronik- og detailkæder.

- Det er meget glædeligt både for forhandlere og ansatte i Securator, at vi er lykkedes med at lave en aftale med Tryg. Jeg er overbevist om, at det vil betyde et stort løft til hele virksomheden, og at Securator sammen med Tryg nu er endnu bedre rustet til at indfri det store potentiale, der er i dette marked, siger Peter Lonnebjerg, adm. direktør for Securator.

Med afsæt i de danske erfaringer har Securator i år taget en række indledende skridt til at etablere sig på de øvrige nordiske markeder. Med aftalen med Tryg får Securator nu en stærk organisatorisk base i ryggen, der sammen med en yderligere effektivisering og optimering af virksomhedens drift forventes at understøtte og fremskynde dette arbejde.

- Jeg ser frem til at forene vores erfaringer og kompetencer i den fælles bestræbelse på at skabe en stærk og slagkraftig aktør på det attraktive nordiske marked for produkt- og tillægsforsikringer, siger Per Fornander. koncerndirektør i Tryg og adm. direktør for Moderna.

Salgs- og serviceaktiviteterne i Securator drives videre, og medarbejderne fortsætter i virksomheden. Det samme gør den daglige ledelse, og adm. direktør Peter Lonnebjerg fortsætter på posten med reference til Per Fornander, der indtræder som ny formand for Securators bestyrelse.

Om Securator
”Godt, jeg købte den forsikring”. Securator er Danmarks førende produktforsikringsselskab med speciale i salg af tillægs­forsikringer til elektroniske apparater. Forsikringsprodukterne sælges gennem førende detailkæder og forhandlere i elektronikbranchen og kombinerer relevante forsikringsprodukter med tilhørende forbrugervenlige service- og supportelementer. Securator er beliggende i Hørning ved Aarhus og beskæftiger 52 medarbejdere.

”Det handler om at være tryg”. Som ledende nordisk forsikringskoncern med aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige arbejder Tryg for at skabe tryghed og værdi for sine kunder, medarbejdere og aktionærer. I 2013 sikrede Trygs 3.700 medarbejdere tryghed for flere end 2,7 millioner kunder. Tryg er noteret på Nasdaq OMX Copenhagen, og 60 % af aktierne ejes af TryghedsGruppen smba, der via TrygFonden årligt uddeler omkring 500 mio. DKK til trygheds­skabende formål.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Kasper Riis, kommunikationschef
Mail: kasper.riis@tryg.dk