UIEs aktietilbagekøbsprogram

Report this content

Som beskrevet i UIE’s halvårsrapport for 2024 har selskabet besluttet at igangsætte et nyt aktietilbagekøbsprogram med det formål at erhverve op til 3% egne aktier inden udgangen af december 2025, så længe aktierne handles med en betydelig holding-discount. Aktietilbagekøbet igangsættes i overensstemmelse med bemyndigelsen givet på generalforsamlingen i maj 2022.

UIE har besluttet at gennemføre dette via to parallelle aktietilbagekøbsprogrammer.

Safe Harbour-programmet
UIE igangsætter et aktietilbagekøbsprogram efter bestemmelserne i EU’s forordning nr. 596/2014 af 16. april 2014 (forordningen om markedsmisbrug) og Kommissionens delegerede forordning (EU) 2016/1052 af 8. marts 2016, som tilsammen udgør Safe Harbour-forordningen.

Formålet med aktietilbagekøbsprogrammet er at reducere selskabets aktiekapital.

Aktietilbagekøbsprogrammet, som foretages under Safe Harbour-reglerne, er underlagt følgende betingelser:

• Det maksimale beløb, som UIE må købe op til, er DKK 265 millioner.
  • Der kan maksimalt tilbagekøbes 950.000 aktier, svarende til 2,95% af aktiekapitalen.
  • Der må på en enkelt dag ikke tilbagekøbes mere end 25% af den daglige gennemsnitlige volumen i UIE’s aktier på Nasdaq Copenhagen opkøbt over de seneste 20 dage forud for købsdagen.
  • Tilbagekøbet må ikke ske til en aktiekurs, der overstiger den højeste af aktiekursen på den seneste uafhængige handel og det højeste foreliggende uafhængige bud.
  • Carnegie Investment Bank (“Carnegie”) vil stå for aktietilbagekøbet, dvs. Carnegie vil købe aktier og forestå handelsbeslutninger uafhængigt af og uden indflydelse fra UIE inden for den angivne tidsramme.

Aktietilbagekøbsprogrammet igangsættes torsdag den 15. august 2024 og slutter senest den 31. december 2025.

Så længe aktietilbagekøbsprogrammet er i gang, vil UIE hver uge sende en særskilt selskabsmeddelelse til Nasdaq Copenhagen, hvori antallet og værdien af de tilbagekøbte aktier angives i overensstemmelse med Safe Harbour-reglerne.

UIE kan på ethvert tidspunkt vælge at suspendere eller stoppe programmet, hvilket vil blive offentliggjort på Nasdaq Copenhagen.

“Block trade”-programmet
Formålet med “block trade”-programmet er at reducere selskabets aktiekapital.

Aktietilbagekøbsprogrammet, som foretages uden for Safe Harbour-reglerne, er underlagt følgende betingelser:

• Antallet af aktier, der maksimalt kan tilbagekøbes – inklusiv aktier købt under Safe Harbour-reglerne – må ikke overstige 950.000 aktier.
  • Tilbagekøb uden for Safe Harbour-reglerne vil blive foretaget i henhold til Nasdaq Copenhagens retningslinjer for udstedere og til en kurs per aktie inden for det til ethvert tidspunkt opgjorte kursinterval mellem højeste og laveste salgspris noteret på Nasdaq Copenhagen.
  • Tilbagekøb uden for Safe Harbour-reglerne sker under hensynstagen til UIE’s interne regler for insiderforhold, og UIE vil derfor ikke foretage aktietilbagekøb under det lukkede handelsvindue, som starter tre uger før offentliggørelse af UIE’s årsrapport og delårsrapporter.

Aktietilbagekøbsprogrammet afsluttes senest den 31. december 2025.

For yderligere information, kontakt venligst:

UIE Plc
Ulrik Juul Østergaard, Administrerende Direktør, +45 33 93 33 30