Aktiviteterne i Utfors Danmark A/S indledes

Verdens bredsbåndtjeneste etableret i Danmark Aktiviteterne i Utfors Danmark A/S indledes Interessen for Utfors tjenester har allerede fra starten været stor i Danmark. Allerede ved starten af aktiviteterne fra kontoret i Albertslund, kan administrerende direktør Jan C. Hansen konstatere, at firmaet har fået en lang række respekterede firmaer som kunder i Danmark. "Det er glædeligt at notere den store interesse i Danmark" siger Jan C. Hansen, Adm. Direktør Utfors Danmark A/S. "Det viser sig bl.a. ved at vi har koblet et 2 cifret antal kunder op inden vi har lanceret vores tilstedeværelse. Utfors unikke service udbud passer fint til det danske erhvervmarkeds efterspørgsel efter ægte bredbåndsløsninger". Blandt de danske kunder findes firmaer som finns Eterra, Black & Decker, Nova-Print och Skandiabanken med flere som alle har behov for hurtige og stabile forbindelseer til kommunikation mellem sine kontorer i Norden. Med åbning af Danmarks kontoret har Utfors gennemført sin etablering i alle de 4 skandinaviske lande og kan nu fokusere på gennemførsel og udvikling af sine kommunikations løsninger baseret på Utfors IP-port. Utfors IP-port er en højhastighedstjeneste som giver kunderne forenklede løsninger for data- og telekommunikation. I dag har flertalltr af alle virksomheder 3 typer af opkoblinger mod omverdenen: internet, telefoni samt private datanetværk (intranet og extranet). Med Utfors IP-port kan al data- og teletrafik samles i en eneste tilslutning. Utfors IP-port består af 3 tjenester: · VPN for datakommunikation (internet og extranet) · Telefoni · Internet Utfors tilbyder i tillæg en række services heriblandt Utfors E-meeting som giver kunderne mulighed for at holde effektive møder over deres kommunikations linier fra Utfors. Utfors IP-porten tilbydes med kapaciteter på 2, 10, 100 og 1000 Mbps og de danske kunderne har allerede udnyttet mulighederne for opkobling med op til 100 Mbps til attraktive priser. For yderligere information kontaktes: Informationschef Utfors AB, Markus Boberg, tel: +46-8-5270-3016 el. +46- 708-48-3016 Adm. Dir. Utfors Danmark A/S, Jan C. Hansen, tel:+45-4326-7771 el. +45- 40 98 7626 Utfors en den foretrukne nordiske partner for levering af høj kvalitets faste bredbånds-, internet- og telefonitjenester. Utfors ejer eget fibernetværk i hele Norden med teknologi som er den absolut mest moderne i hele verden og som giver unikke omkostningsreduktioner. Utfors tilbyder via sit netværk virksomheder og myndigheder benebrydende tjenester som skaber nye mulighedrr for udvikling og kreativitet. Utfors planlægger at tilslutte de 75 største byer i Norden med et over 7000 km langt bredbåndsnet. Utfors har ca. 360 ansatte i Danmark, Finland, Norge og Sverige og ejes hovedsagligt af Norsk Vekst og Litorina Kapital samt et antal instituelle investorer. Se mere på www.utfors.dk ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00660/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/21/20020121BIT00660/bit0002.pdf