Väderstad Proceed vinder Farm Machine 2022

Väderstad, en af verdens førende virksomheder inden for jordbearbejdning, såning og rækkesåning, introducerede seneste produktinnovation Väderstad Proceed i december 2021. I dag blev det annonceret, at Proceed vinder prisen Farm Machine 2022 i kategorien såmaskiner og rækkesåmaskiner, tidligere kendt som "Machine of the year".

Prisen Farm Machine 2022 uddeles af en jury bestående af landbrugsjournalister fra over et dusin lande i hele Europa.

- Vi er meget stolte over at vinde denne pris. Proceed er et teknologisk spring for præcisionslandbrug, der kan placere et komplet sortiment af frø i den perfekte dybde med millimeterpræcision, hvilket muliggør betydelige forbedringer på områder som udbytteniveauer, behovet for jordbearbejdning, kemisk behandling og brug af gødning. Denne pris signalerer, at juryen har anerkendt Proceed for hvad det er - en game changer, siger Lars Thylén, direktør for Product Management Planters hos Väderstad.

Proceed deltager i øjeblikket i markforsøg i flere lande i Europa. De viser imponerende resultater med stærkere afgrøder og en stigning i både plante- og rodbiomasse sammenlignet med en moderne såmaskine - samtidig med at udsædsmængden halveres for korn.

- Den er enestående med hensyn til dybdepræcision, præcision i rækken, præcision ved brug af sektionskontrol samt optimering af såbedet. Resultatet er en hurtig, jævn fremspiring og en vital afgrødebestand, hvor hver enkelt plante får de rette forudsætninger for at nå sit fulde potentiale, siger Lars Thylén.

Følg udviklingen af Proceed på vaderstad.com/Proceed.

For mere information tøv da ikke med at kontakte:

Vilhelm Ektander
Product Marketing Manager
Väderstad AB

vilhelm.ektander@vaderstad.com

Om Väderstad

Väderstad er leverandør til moderne landbrug med innovative, meget effektive landbrugsmaskiner og dyrkningsmetoder. Ved at forenkle arbejdet og forbedre resultaterne for landmanden, er virksomhedens vision at blive verdens førende partner for enestående fremspiring. Gruppen er familieejet og hovedkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad er repræsenteret i 40 lande og på alle kontinenter. I 2021 havde Väderstad 1.900 ansatte og en omsætning på 420 MEUR.