Väderstad udvider – et nyt fabrikscenter står klart i 2022

Väderstad, en af verdens førende virksomheder indenfor jordbearbejdning og såning, har været i stærk vækst de seneste år. I 2022 vil et nyt fabrikscenter stå klar i Väderstad, en investering på SEK 125 millioner.

Gennem de seneste år har Väderstad slået nye rekorder år efter år. Mellem 2017 og 2020 er salget steget med helt op til 43 procent og antallet af medarbejdere er ligeledes øget drastisk – både hos Väderstad og hos datterselskaber over hele verden.

Alle disse tal er meget positive, ikke kun for Väderstad, men også for hele regionen og for erhvervslivet. Men samtidig stiller det nye krav, fordi den stigende produktion og de flere medarbejdere betyder, at virksomhedens fysiske rammer også skal udvides.

– Vi har oplevet en utrolig stor efterspørgsel på vore produkter indenfor de seneste år, produkter som giver landmænd over hele verden unikke muligheder for fremragende dyrkning af jorden. Vi håber og tror, at dette vil vare ved og for fortsat at kunne vokse og yderligere styrke kvaliteten af vores indsats, har vi besluttet at bygge et nyt fabrikscenter i Väderstad, fortæller Mats Båverud, CEO hos Väderstad.

Det nye fabrikscenter sætter Väderstad i en stærk position i forhold til at håndtere de muligheder og udfordringer, som fremtiden byder og det gør os i stand til at forsyne landmænd over hele verden med de innovative produkter og den support, som de fortjener.

– Väderstad virksomheden har siden starten af 1962 produceret til landmænd over hele kloden og konstant stået i spidsen for udviklingen af innovationer og nye landbrugsmetoder. Med dette nye fabrikscenter kan vi fortsætte med at investere og være den virksomhed, som er drivkraften bag udviklingen af morgendagens landbrug, siger Mats Båverud.

For yderligere information, kontakt venligst:

Susanne Dalskog, VP Communication
Väderstad Group

Mobil: 0046 (0)727 180 014
Susanne.dalskog@vaderstad.com

Om Väderstad
Väderstad repræsenterer det moderne landbrug med innovative og højeffektive landbrugsmaskiner og  -metoder. Gennem en forenkling af landmændenes arbejde og forbedring af deres resultater, er det virksomhedens vision at blive verdens førende samarbejdspartner for enestående fremspiring. Virksomhedsgruppen er familieejet og hovedkontoret er beliggende i Väderstad, Sverige. Väderstad er repræsenteret i 40 lande og i alle verdensdele. I 2020 havde Väderstad 1,550 medarbejdere og en omsætning på 340 MEUR.