VELFAC vinduer gør livet surt for indbrudstyven

VELFAC har altid satset hårdt på tyverisikring af vinduer. Alle VELFAC vinduer og døre leveres med en særlig indbygget tyverisikring, der gør livet surt for indbrudstyven.

I 2012 blev der anmeldt mere end 80.000 indbrud i danske hjem, bebyggelser og virksomheder. De fleste indbrud skete gennem vinduer og terrassedøre. Det Kriminalpræventive Råd ser derfor tyverisikring af vinduer og døre som afgørende for at undgå indbrud. VELFAC har altid været opmærksomme på problemet og har udviklet og produceret vinduer med indbygget tyverisikring, der gør indbrud sværere for tyven.

Knust glas er tyvens eneste mulighed
Den glasliste, der holder ruden fast, er monteret indvendigt i stedet for udvendigt på alle vinduer i de to VELFAC 200 produktserier, nemlig det originale ’VELFAC 200i’ design og den energi­optimerede udgave af dette ved navn ’VELFAC 200 Helo’. ”Det gør, at en indbrudstyv ikke bare kan fjerne ruden som på mange andre vinduer. Hvis tyven vil ind, skal glasset smadres, hvilket både larmer og alarmerer naboer. Det tager også længere tid, fordi tyven skal undgå at skære sig på glasset,” siger ingeniør Eirik Bjørn, som har været med til at udvikle den specielle konstruktion.

Indbygget tyverisikring ud fra engelske standarder
Ekstra sikkerhed er også i fokus, når det gælder vinduer og døre fra de to nye produktserier ’Velfac Classic’ og ’Velfac Ribo’. Som andre vinduer har de udvendige glaslister, men til gengæld kommer begge systemer med en gratis sikkerhedspakke, der skal hindre indbrud. Vinduer og døre er udstyret med et paskvilsystem med tre lukkepunkter, der i kombination med sikkerhedslimede ruder, sikkerhedsslutblik og forstærkede hængsler med baglukke, gør vinduerne særdeles vanskelige at bryde op. Den indbyggede tyverisikring gør det unødvendigt at eftermontere andre tyverisikringsløsninger. Derved undgår man løsninger, der kan ødelægge vinduer og døres visuelle udtryk.

”I Danmark er der ingen regler for indbrudssikring af vinduer. I England derimod har man meget skrappe regler, og dem har vi taget udgangspunkt i. Det betyder, at alle Velfac vinduer lever op til meget høje standarder for tyverisikring. Vores produktudvikling skal være med til at forbedre sikkerheden i de danske hjem,” siger marketingchef Christina Hauberg Rasmussen, Velfac.

Vil du vide mere?
Besøg Velfac VinduesHuset® i Horsens, Herlev og Ringkøbing og oplev, hvordan effektiv tyverisikring virker. Her kan du også få vejledning om de bedste løsninger til dit hus. Se mere på: www.velfac.dk

Yderligere oplysninger:

International marketingchef Christina Hauberg Rasmussen, cr@velfac.dk / mobil 45 29624091