Information i markedet om aftale i USA

Vestas er blevet informeret om, at MidAmerican Energy Company har lavet en indberetning til Iowa Utilities Board, der omtaler en aftale mellem Vestas og MidAmerican Energy Company med et potentiale på op til 2.000 MW i USA.

Vestas kan bekræfte, at Vestas har indgået en betinget aftale med MidAmerican Energy Company (”MidAmerican”) om levering af op til 1.000 V110-2.0 MW vindmøller til MidAmericans 2.000 MW Wind XI-projektet i Iowa, som stadig afventer godkendelse af Iowa Utilities Board (IUB).

Den betingede aftale inkluderer herudover en eksklusivitetsaftale for Vestas til at levere 100 procent af MidAmericans 2016 Safe Harbor PTC-komponenter.

Den betingede aftale omfatter levering og idriftsættelse af vindmøllerne samt en 5-årig Active Output Management (AOM) 4000-serviceaftale med mulighed for forlængelse. Afhængig af blandt andet den afventende IUB-godkendelse vil levering og idriftsættelse af vindmøllerne ske i perioden 2016 til 2019.

Dette projekt vil, hvis det godkendes, bidrage med anseelige økonomiske fordele for MidAmericans kunder, og Vestas er stolte over at samarbejde med MidAmerican Energy i deres målsætning om at generere 100 procent vedvarende energi”, sagde Chris Brown, President, Vestas’ salgs- og serviceafdeling i USA og Canada.

Wind XI følger MidAmericans unikke målsætning om at levere 100 procent vedvarende energi til kunderne.

MidAmerican Energy Company, et datterselskab af Berkshire Hathaway Energy, er den største ejer af vindkraft blandt regulerede forsyningsselskaber i USA. Med investeringen i Wind XI vil forsyningsselskabet generere 85 procent af dets el-leverancer fra vind.

Hvis og såfremt projektet udmønter sig i ordrer i henhold til Vestas’ definition for faste og ubetingede ordrer, vil Vestas offentliggøre de specifikke ordrer under aftalen i henhold til de definerede retningslinjer for annoncering af ordrer. Potentielle fremtidige ordrer, der hører under aftalen, forventes at ske som delvise leverancer under hovedaftalen, og de vil således blive annonceret faste og ubetingede, når de indtræffer.

Vestas offentliggør denne selskabsmeddelelse som følge af Vestas’ forpligtelse ved at være et dansk børsnoteret selskab, jf. Securities Trading Act, sektion 27(2).

Besøg vores medieside for opdaterede Vestas-billeder og –videoer https://www.vestas.com/en/media/images.

Hans Martin Smith, Senior Vice President, Group Treasury and Investor Relations