Storaktionærmeddelelse – BlackRock, Inc.’ s beholdning pr. 5. oktober 2020

Vestas Wind Systems A/S, Aarhus, den 7. oktober 2020
Selskabsmeddelelse nr. 31/2020

Storaktionærmeddelelse – BlackRock, Inc.’s beholdning pr. 5. oktober 2020

I henhold til § 30 i Lov om kapitalmarkeder meddeler Vestas Wind Systems A/S hermed, at selskabet den 6. oktober 2020 har modtaget oplysning om, at BlackRock, Inc., Wilmington, DE, USA, pr. 5. oktober 2020 havde en beholdning af stemmerettigheder og aktiekapital tilknyttet Vestas-aktien svarende til 4,97 pct. af den samlede aktiekapital i Vestas Wind Systems A/S.

BlackRock er stadig storaktionær, idet deres samlede beholdning af Vestas-aktier og finansielle instrumenter er på 5,33 pct. af den samlede aktiekapital i Vestas Wind Systems A/S.

Antal Procent
Aktier, jf. § 38 i Lov om kapitalmarkeder
Stemmerettigheder tilknyttet aktier 9.794.122 4,97
Aktiekapital tilknyttet aktier 9.794.122 4,97
Finansielle instrumenter, jf. § 39, stk. 2, nr. 1 i Lov om kapitalmarkeder
Stemmerettigheder tilknyttet finansielle instrumenter 685.803 0,35
Aktiekapital tilknyttet finansielle instrumenter 685.803 0,35
Finansielle instrumenter med lignende økonomisk effekt, jf. § 39, stk. 2, nr. 2 i Lov om kapitalmarkeder
Stemmerettigheder tilknyttet finansielle instrumenter med lignende økonomisk effekt 12.198 0,01
Aktiekapital tilknyttet finansielle instrumenter med lignende økonomisk effekt 12.198 0,01

Aktierne og de finansielle instrumenter ejes af BlackRock Japan Co., Ltd., BlackRock Investment Management, LLC, BlackRock Investment Management (UK) Limited, BlackRock Investment Management (Australia) Limited, BlackRock International Limited, BlackRock Institutional Trust Company, National Association, BlackRock Fund Advisors, BlackRock Financial Management, Inc., BlackRock Asset Management North Asia Limited, BlackRock Asset Management Deutschland AG, BlackRock Advisors, LLC, BlackRock Advisors (UK) Limited, BlackRock (Singapore) Limited og BlackRock (Netherlands) B.V., kontrolleret af ren række af BlackRock-enheder, som  kontrolleres af BlackRock, Inc.

Patrik Setterberg, Vice President
Tlf.: 6122 1913