Vestas får 150 MW-ordre i USA som en del af aftaler om levering af vindmøller med et yderligere potentiale på op til 1.000 MW

Vestas har modtaget en fast og ubetinget ordre i USA på 150 MW som en del af en rammeaftale med EDF Renewable Energy, der blev offentliggjort i 2013 (jf. Vestas Wind Systems A/S’ selskabsmeddelelse nr. 52/2013 af 20. december 2013). EDF Renewable Energy og Vestas har derudover indgået en ny rammeaftale, der definerer betingelserne for op til 1 GW fremtidig kapacitet, og denne aftale erstatter den, der blev offentliggjort i 2013.

Yderligere oplysninger om projektet:

Kunde: EDF Renewable Energy
Projektnavn: N/A
Lokation/land: USA
Antal MW: 150 MW
Antal møller og type: 75 stk. V100-2.0 MW
Kontrakttype:    Supply-only
Kontrakten omfatter: Kontrakten omfatter levering og idriftsættelse af vindmøllerne, samt en tre-årig Active Output Management (AOM 5000) serviceaftale.
Leveringstidspunkt: Levering af de 150 MW er planlagt i tredje kvartal 2016.

Total år-til-dato offentliggjort ordreindgang i MW: 5.703 MW (se oversigt på vestas.dk/investor).

Hans Martin Smith, Senior Vice President, Investor Relations
Tlf.: 97300000

Vestas Americas, USA
Chris Brown, President, Vestas-American Wind Technology

For yderligere information og/eller for at arrangere et interview med Chris Brown, venligst kontakt:

Michael Zarin, Head of External Communications
Tlf.: 40841526

En ”news release” fra Vestas-American Wind Technology vedr. ovennævnte ordre vil ligeledes blive offentliggjort på vestas.com under ”News”.