Maldiverne får rekordhøjt antal besøgende med over 1,8 millioner turister i 2023

Report this content

For nylig bød Maldiverne velkommen til turist nummer 1,8 million i 2023 og nåede dermed målet for årets turistankomster. Maldivernes Marketing- og Public Relations Corporation (MMPRC/Visit Maldives) afholdt en festlig ceremoni for at markere den betydningsfulde begivenhed.

"Vi er utroligt stolte af denne præstation og forpligter os til at nå vores mål for turistindustrien næste år også. Hver besøgende, der ankommer til Maldiverne, bliver fortryllet af den naturlige skønhed i vores nation, den varme gæstfrihed fra vores folk og det uovertrufne udvalg af overnatningsmuligheder og aktiviteter. Vi er her for at sikre, at alle; overalt i verden ved, at deres perfekte ferie venter på dem på “The Sunny Side of Life” udtalte administrerende direktør for Visit Maldives, Ms Fathmath Thaufeeq.

Visit Maldives har i 2023 løbende gennemført marketingkampagner ved at eksekvere deres marketingstrategier og dybdegående promotionskampagner, der viser den enestående skønhed og de oplevelser, Maldiverne har at tilbyde. Et højdepunkt i året var succesen med Visit Maldives Storytellers’ Conference 2023. Strategiske promotionsaktiviteter rettet mod at øge antallet af besøgende i lavsæsonen gennem bæredygtige turismeoplevelser, gjorde det muligt for Maldiverne yderligere at befæste positionen som top destinationen i verden.

Succesen med disse kampagner blev anerkendt på den globale scene under World Travel Awards-eventet, hvor MMPRC og Maldiverne vandt aftenens tre højeste æresbevisninger. Maldiverne blev tildelt den prestigefyldte titel som verdens førende destination for fjerde år i træk og blev også modtager af den ny indførte Global Tourism Resilience Award for strategisk at opbygge kapacitet til hurtigt at komme sig efter turbulens. MMPRC blev anerkendt for sit arbejde med at promovere Maldiverne som destination og vandt prisen for verdens førende turistråd for andet år i træk.

Maldives Marketing & Public Relations Corporation (MMPRC) er en statslig ejet virksomhed, der har til opgave at promovere Maldiverne som turistdestination over hele verden under mærket "Maldiverne" og sloganet "Maldives...The Sunny Side of Life”.  Med en integreret 360-graders markedsføringsmetode opererer MMPRC som en uafhængig enhed under ledelse af en bestyrelse udpeget af Maldivernes præsident. MMPRC markedsfører aktivt Maldiverne på centrale globale markeder og har også udnævnt PR- og handelsrepræsentationer i 15 centrale globale markeder. Under MMPRC's ledelse har Maldiverne opnået enorm anerkendelse, priser og udmærkelser inden for den internationale turismearena.

Telefon: +96 0332 3228

E-mail: news@visitmaldives.com

Tags:

Hurtige fakta

Tweet dette

Citater

administrerende direktør for Visit Maldives, Ms Fathmath Thaufeeq.