Festivaler i Malta 2023

Hoofddorp, 13. April 2023 – Maltesere elsker at fejre livet og elsker at feste. Det er ikke for ingenting, at der næsten hver uge afholdes en festival eller begivenhed på Malta. For dem som elsker at feste, er Malta et godt sted at besøge.

Fyrværkerifestivaller

Malta er kendt for sine flotte fyrværkerier på deres festivaler og under begivenheder. Faktum er, at synet af professionelle fyrværkerier kan nydes hele året rundt på Malta. Festivalen med det største og mest imponerende fyrværkerishow på Malta, er Malta International Fireworks Festival, som sædvanligvis finder sted i slutningen af april eller starten af maj.

Malta International Fireworks Festival er en tredages begivenhed, der samler nogle af verdens bedste fyrværkerifirmaer fra hele verden, som fremviser spektakulære fyrværkerishows sat til musik. Festivalen finder sted hvert år forskellige steder på øen og tiltrækker tusindvis af besøgende fra hele verden. Tilskuerne kan nyde fyrværkerishowet fra forskellige udsigtspunkter på øen. I år finder festivalen sted i Xaghra, Marsaxlokk og Valetta d. 21., 27. og 30. april.

Paraplyfestival

I syd Malta ligger Zabbar, hvor paraplyfestivalen har eksisteret siden 2018, og hvor der hænges paraplyer op på Triq il-Kbira, som er en af byens ældste gader. Der hænger de frem til slutningen ag august. Denne tradition blev startet af to lokale bands, som altid optrådte med store paraplyer, og som efter at have set ’Umbrella Street’ i Portugal tog idéen med sig til Malta.

Ritmu-festivalen

Ritmu er en festival som fejrer elektronisk musik og kunst på Malta. Festivalen præsenterer både lokale og internationale artister og er kendt for sin unikke blanding af elektronisk musik, visuel kunst og teknik. Festivalen foregår normalt over flere dage om sommeren, i år den 9. og 10. juni, og finder sted på flere scener forskellige steder i Malta. Festivalen har en bred vifte af DJ’s, producenter og liveacts, som strækker sig fra house og techno til bas og eksperimentel elektronisk musik.
Foruden musikoptrædener arrangeres på Ritmu også workshops, forelæsninger og udstillinger, med fokus på mødet mellem elektronisk musik og kunst.

Hvis du planlægger at besøge Malta og deltage i nogle af disse festivaler, bør du tjekke datoer og steder, da disse kan variere fra år til år.

Maja Andersson
PR and Communication Manager
VisitMalta.Nordic@aviareps.com

Om Visit Malta

Malta Tourism Authority fremmer turisme til Malta, håndterer partnerskaber med interessenter og opretholder standarder. De samarbejder med besøgende og private partnere, og blev etableret gennem Malta Travel and Tourism Service Act (1999) for at spille en indenlandsk og regulerende rolle.

Tags: