Efterårsferie 2023 - Familieaktiviteter i Sverige i efterårsferien

Halloween og efterårsferien står for døren, og Sverige byder på en lang række spændende oplevelser og hyggelige ophold for hele familien.  Nedenfor finder du nogle af dem.

Efterårsferie på Äventyrsberget

Efterårsferiepakken med to overnatninger på Isaberg byder på en aktiv og sjov ferie for hele familien! Uanset om man er til adventuregolf, trætopsbaner, pumptracks eller bikepark, er der noget for enhver smag.

Foto: Isaberg Mountain Resort Download foto her

Spooky efterårsferie på Krusenberg

Krusenberg-Herrgård-Pumpor-Höstlov. Foto: Simon Karlsson Download her

Her om efteråret spøger det igen på Krusenberg Herrgård – det knirker i væggene, lad spøgelsesjagten begynde! Udover spøgelsesjagt kan man også deltage i en græskarkonkurrence, spille billard, lege i krea-rummet eller spille boule, kongespil og fodbold i den store have. Om aftenen serveres en lækker to-retters middag i den dekorerede spøgelses-spisestue.

For mere information klik her

Oplev Kalmar Slot i efterårsferien!

Kalmar Slott - Barnens Slott. Foto: Ludvig Gropp. Download foto her

Tag med på en spændende spøgelsestur, hvor slottets tidligere fangevogter fortæller historier til dem, der tør lytte. Eller følg prinsessen gennem slottets sale. Hver dag kan børn deltage i eventyret Petits eventyr eller Tælle med Vasa!

For mere information klik her

Halloween på Kolmården er tilbage!

Halloween Kolmården. Foto: vänster Esmeralda Edenberg, höger Adrian Pehrson Download foto her

Hvorfor ikke tilbringe halloween på Kolmården? Tag familien med, og oplev en (u)hyggelig park fyldt med eventyr for både store og små. Parken byder på magiske eventyrverdener, skræmmende væsener og masser af græskar. Halloween-pakken inkluderer dage i parken i Kolmården, som er pyntet til Halloween, og en overnatning på Vildmarkshotellet!

Aktiv efterårsferie

Foto: Järv Äventyr Download her

Efterårsferie med funklende farver i fjeldene! Med en eventyrpakke fra oplevelsesvirksomheden JÄRV, kan man med JÄRV Halloween den ene dag opleve en mørkevandring med pandelamper og et reflekterende spor, hvor der er drilske overraskelser undervejs. Næste dag står den på vidunderlige fjeldvidder i dagslys. Undervejs skal man udføre missioner og lede efter skattekister med gåder, der skal løses undervejs.

For mere info. klik venligst her

Efterårsferie på Varghotellet

Varghotellet. foto: Varghotellet Download foto her

At tilbringe en nat eller to på Varghotellet i Järvsö er en anden fantastisk oplevelse under efterårsferien. Her kan man observere ulve fra sit eget værelse! De skønne efterårsdage kan også tilbringes i dyreparken eller i ulvesaunaen, som giver en unik oplevelse af afslapning og spænding i ulvenes nærvær. Tag afsted og oplev en uforglemmelig efterårsferie!

For mere information klik venligst her

PR Manager Sweden and Nordics

Visit Sweden har den officielle opgave fra den svenske regering at markedsføre Sverige som turistdestination. Vores vision er, at Sverige i 2030 er verdens mest bæredygtige og attraktive rejsedestination bygget på innovation. I dag er det vigtigere end nogensinde at målrettede rejser er meningsfulde, bevidste og skaber varig værdi med hensyn til vores gæster, for lokalsamfundet og vores planet. Velkommen til Sverige.