Gøteborg byder velkommen til åbningen af World of Volvo

Gøteborg har afsløret sin nyeste attraktion - World of Volvo - et fængslende oplevelsescenter designet til at fordybe besøgende i Volvos rige historie, innovative ånd og kulturelle betydning. Det ligger i Gøteborgs nye eventdistrikt og er et enestående oplevelsescenter med en unik skandinavisk arkitektur, der dækker 22.000 m2.

Foto: World of Volvo (Download)

Som et joint venture mellem Volvo Cars og Volvo Group sigter World of Volvo efter at blive en førende destination og et mødested med en blanding af midlertidige og permanente udstillinger, kulturelle begivenheder, foredrag, konferencer og et nordisk køkken.

Den centrale del i den fem etager høje bygning er det 4.500 m² store udstillingsområde, der er omhyggeligt designet til at fremvise Volvos innovationer og engagement i "omtanke", der understreger hensyn og omsorg for mennesker. Besøgende kommer på en rejse gennem tiden, hvor de kan udforske Volvos ikoniske køretøjer, historier fra det virkelige liv og interaktive oplevelser, der fremhæver mærkets indflydelse på hverdagen og samfundet.

"Vi ønsker at skabe oplevelser sammen med vores besøgende, og vi sigter mod at gøre hvert besøg i World of Volvo til en ny og inspirerende oplevelse," forklarer Ulrika Sandford, Marketing & Communication Manager hos World of Volvo.

World of Volvo er bygget til mennesker af mennesker og byder på en række overraskelser for besøgende i alle aldre, fra elektriske gravemaskiner til en vindtunnel, der demonstrerer aerodynamikkens kraft. Dele af udstillingen vil være midlertidig og opdateret i overensstemmelse med kommende temaer.

"Vi ser frem til at opleve de unikke møder mellem vores besøgende og de forskellige elementer i udstillingen. Vi tror på, at sammensmeltningen af mennesker, teknologi og kreativitet vil give en ekstraordinær oplevelse," siger Magnus Wrahme, CEO for World of Volvo.

World of Volvo åbnede dørene den 14. april 2024.

For mere information besøg: https://www.worldofvolvo.com/en/

Visit Sweden har den officielle opgave fra den svenske regering at markedsføre Sverige som turistdestination. Vores vision er, at Sverige i 2030 er verdens mest bæredygtige og attraktive rejsedestination bygget på innovation. I dag er det vigtigere end nogensinde at målrettede rejser er meningsfulde, bevidste og skaber varig værdi med hensyn til vores gæster, for lokalsamfundet og vores planet. Velkommen til Sverige.