Tjek disse nye svenske hoteller ud i 2024

At ankomme til sin drømmedestination og tjekke ind på et dejligt hotel er en skøn følelse – især hvis man er en af hotellets første gæster. Her kommer nogle af de mest bemærkelsesværdige hotelåbninger i Sverige i 2024, med alt fra eksklusive boutique-hoteller til ikoniske slotte og naturinspirerede glamping-destinationer.

Hotel Fratelli, Karlstad

Foto: Hotel Fratelli AB, download HER

Hotel Fratelli stræber efter at være en ekstraordinær oplevelse. Med 85 værelser, en restaurant, en bar, et orangeri og retreat i centrale Karlstad, er hotellet perfekt for dem, som ønsker at undslippe hverdagen for en stund. Navnet Fratelli, som betyder brødre, hentyder til brødreparret bag projektet, brødrene Olsson, som er velkendte restaurantejere i Värmland.
Åbner: 22. april, 2024

Maryhill Estate (tidligere Örenäs Slot), Landskrona

Foto: Maryhill Estate. Download HER

At omdøbe Örenäs Slot, en af Sveriges mest unikke ejendomme, er et afgørende skridt mod at genopfinde dets oprindelse. Dommer August Anderberg navngav i 1867 slottet Mariehild efter sin hustru, og det blev senere omdøbt til Maryhill af Grevinde Wachtmeister. Takket være ESS og globetrotteren Robert ”Bobbo” Nilsson fremstår Maryhill Estate som et luksuriøst og eksklusivt hotel. Med 163 værelser og fire pools er det nemlig ikke blot et slot, men en pulserende og livlig destination. Nyd tennis, petanque, padel tennis og forskellige events i haven med havudsigt. Det nyrenoverede slot åbner i sommeren 2024 og udlover en overdådig og berigende oplevelse.
Åbner: sommeren, 2024

Remjeng Retreat, Värmland

Foto: Tommy Friestad/Remjeng Retreat. Download HER

Kom til Remjeng Retreat’s glampingparadis for en rigtig naturgetaway. Okavango-teltet som huser op til 5 personer, fordelt på to soveværelser, tilbyder et særpræget ophold. Reservationen inkluderer en stor terrasse, udendørs køkken med ildsted, en charmerende udestue og lille badehus. Gæsterne kan slappe af med spabad, koldtvandsbassin og sauna, og fordybe sig i roen i naturen under sit ophold.
Åbner: juni, 2024

Scandic Södra Kajen, Stockholm

Foto: Scandic. Download HER

Under ombygningen af Scandics hotel i Värtahamnen, Stockholm, har man ønsket at skabe en destination for eventyrlystne gæster. Den omfattende renovering introducerer spændende tilføjelser, blandt andet 40 nye værelser, en skybar på 17. etage, en restaurant med 254 pladser, en aktivitetssal med klatrevæg og et spaområde med en betagende udsigt over Stockholms havneindløb. Scandic Södra Kajen planlægger at åbne d 10. juni, 2024.

Villa Dahlia, Stockholm

Foto: Villa Dahlia.

Boutique-hotellet Villa Dahlia byder på forkælelse i det personlige italienske byhus, som står til at åbne i det tidlige efterår 2024. Som en tilføjelse til de allerede elskede Hotel Diplomat og Villa Dagmar, lover denne nyrenoverede 1960’er bygning 106 værelser og suiter med fantastiske udsigter over Tegnérlunden. Arkitekten Per Öberg har ladet sig inspirere af Milano i udformningen af Villa Dahlia og har skabt en eksklusiv oase, som fører tankerne til et italiensk byhus. Forvent en unik blanding mellem luksus og italiensk autenticitet, en restaurant, en cocktail bar, spa, fitnesscenter, petanquebane og Chambre Séparée/konferencerum.

Clarion Hotel Karlatornet, Göteborg

Foto: Serneke/Strawberry. Download HER

Opdag Karlatornet i Göteborg, Skandinaviens højeste bygning med en højde på hele 246 meter, fordelt på 74 etager. Luksuriøse lejligheder tilbyder et hjem i himlen, mens overdådige restauranter og en skybar lover kulinariske lækkerier med udsigt til byens skyline. Men rejsen stopper ikke her. I efteråret, 2024 slår Hotel Clarion Karlatornet dørene op, i netop denne bygning og tilføjer 300 raffinerede værelser, moderne barer, et stilfuldt brasserie og en overdådig spa.

Hernö Gin Hotel, Härnösand

Foto: Nordic Hotels & Resorts. Download HER

I december 2024 slår Hernö Gin Hotel dørene op. Det unikke hotel rejser sig ni etager ved havet på Kanaludden i Härnösand og ligger lige ved Södra Sundet, der løber ud i Bottenhavet. Med sine 120 værelser, adskillige barer, en fristende restaurant og adgang til den enestående Härnösand pool, forsikrer hotellet sine gæster om en altomfattende og berigende oplevelse. Gæsterne må heller ikke misse chancen for at opleve det berømte Hernö gin destilleri, som er beliggende i den charmerende landsby, Dala, lige ude for Härnösand.

Hvis du ønsker flere nyheder fra Sverige i 2024, besøg: https://news.cision.com/dk/visit-sweden

Hvis du ønsker mere hotel- og overnatningsinspiration, besøg https://visitsweden.com/search/?query=hotel

Visit Sweden har den officielle opgave fra den svenske regering at markedsføre Sverige som turistdestination. Vores vision er, at Sverige i 2030 er verdens mest bæredygtige og attraktive rejsedestination bygget på innovation. I dag er det vigtigere end nogensinde at målrettede rejser er meningsfulde, bevidste og skaber varig værdi med hensyn til vores gæster, for lokalsamfundet og vores planet. Velkommen til Sverige.