• Visma/

Innovativt kontrolrum sikrer Team Visma | Lease a Bike teknologisk forspring

Drevet af Vismas softwareekspertise indsamler og analyserer det nye kontrolrum realtidsdata for at støtte rytterne og teamledelsen i Team Visma | Lease a Bike.

Team Visma | Lease a Bike, et af verdens bedste cykelhold, introducerer en banebrydende løsning for at øge deres sportslige succes yderligere. Ved årets Tour de France, som begynder i Firenze den 29. juni, bliver rytterne fra Team Visma | Lease a Bike supporteret af teamets Control Room, en følgevogn fyldt med avanceret teknologi og udstyr.

Ved at følge holdet tæt i hvert løb vil kontrolrummet fungere som et centralt indsamlingsted for realtidsdata, der leverer analyse og ledelsesstøtte under etaperne. Visma, Europas førende leverandør af forretningskritisk software, støtter stolt kontrolrummet med sin omfattende ekspertise inden for dataindsamling og visualisering.

"Vi er begejstrede for fortsat at kunne levere softwareekspertise via kontrolrummet og derved hjælpe Team Visma | Lease a Bike med at yde deres bedste. Sammen baner vi nye veje inden for elitecykling og viser, hvordan digitale løsninger kan støtte beslutningstagning og forbedre ydeevnen, både i erhvervslivet, samfundet og sportsverdenen," siger Merete Hverven, administrerende direktør for Visma.

En tradition for teknologisk støtte

Med sine bidrag til kontrolrummet udvider Visma sin støtte til Team Visma | Lease a Bike ud over rent finansielle ressourcer. Ved at udnytte sin dybe ekspertise inden for avancerede teknologier har Visma tidligere udviklet en AI-løsning, der næsten fordobler holdets nøjagtighed i at forudsige ernæringsbehov for rytterne, hvilket hjælper dem med at øge udholdenheden yderligere.

Med det nye samarbejde fortsætter Team Visma | Lease a Bike med at søge innovative måder at skabe sportshistorie på efter en 2023-sæson hvor holdet opnåede en hidtil uset sejr i tre Grand Tours.

"Vi er meget glade for, at vi har kunnet udvikle kontrolrummet sammen med vores innovative partnere. Det giver os mulighed for at indsamle og analysere endnu mere live data og få et bedre overblik over løbet. Derudover giver det os mulighed for at støtte trænerne i bilen og hjælpe dem med at træffe de bedst mulige taktiske beslutninger hurtigere," siger Head of Performance hos Team Visma | Lease a Bike, Mathieu Heijboer.

For yderligere information

Astrid Zimmer Nielsen, National PR & Communications Manager, Visma Danmark
Tlf.: +45 3151 2587
Email: astrid.zimmer@visma.com