Verdens bedste cykelhold ræser videre som Team Visma | Lease a Bike

Visma gearer op for støtten til de regerende mestre i Tour de France, Giro d'Italia og Vuelta a España.

Efter en historisk sæson med hele tre Grand Tour-sejre, fortsætter Team Jumbo-Visma som Team Visma | Lease a Bike. Visma har været titelsponsor for holdet siden 2019 men indtager nu førstepladsen i holdnavnet fra 2024-sæsonen.

"Vi er utroligt glade for kunne fortælle, at Visma fortsætter som titelsponsor for Jonas Vingegaard, Wout van Aert, Sepp Kuss, Marianne Vos, Fem van Empel og alle de andre fantastiske udøvere og ansatte, som har udviklet sig til det bedste cykelhold verden nogensinde har set”, siger Merete Hverven, koncernchef i Visma.

Lease a Bike ejes af den hollandske koncern Pon og Volkswagen Financial Services og har været medsponsor for holdet siden den 1. januar 2023.

"Det har været noget af en rejse indtil videre, og vi ser allerede frem til næste kapitel sammen med vores nye sponsorpartner Lease a Bike", tilføjer Hverven.

Øget tilstedeværelse i Europa

I takt med cykelholdets vækst og sportslige succes har Visma konsolideret sin position som en ledende leverandør af forretningskritisk software i Europa og Latinamerika.

Blot inden for de seneste fem år har koncernen øget sin tilstedeværelse til yderligere ni europæiske lande og betjener i dag mere end 1,6 millioner kunder.

“Sponsoratet af Team Visma | Lease a Bike understøtter vores strategi om at øge vores virksomheds tilstedeværelse i Europa både på nuværende og potentielle markeder. Cykelsport er en global platform, der giver os mulighed for at promovere vigtigheden af værdier som holdånd og en aktiv livsstil, samtidig med at vi skaber stolthed internt og kendskab til Visma eksternt”, tilføjer Hverven.

Støtter med software

I tillæg til økonomisk støtte fortsætter Visma med at bidrage med software, som styrker holdets præstationer, både på det sportslige og det forretningsmæssige plan.

"Som et teknologiselskab er vi særligt stolte af, hvordan vi ved hjælp af kunstig intelligens har udviklet en løsning, som næsten fordobler teamets nøjagtighed i beregninger af rytternes ernæringsbehov, hvilket bidrager til at øge deres udholdenhed og præstationer,” siger Hverven.

Richard Plugge, som har stået i spidsen for Team Jumbo-Visma, fortsætter som administrerende direktør for Team Visma | Lease a Bike.

"Vi er meget tilfredse med at kunne bekræfte vores nye sponsorat med Visma og Lease a Bike, to stærke virksomheder, som vi allerede har et fremragende forhold til. Disse partnerskaber repræsenterer endnu et stort skridt fremad og sikrer, at vi har ressourcerne til at videreudvikle og forbedre holdet yderligere. Sidste år beviste vi endnu engang, at vi kan vokse og lykkes sammen, og dette er også vores fælles, langsigtede mål," siger Plugge.

Torsdag den 21. december vil Team Visma | Lease a Bike præsentere sine ryttere, hovedmål og visuelle identitet for medier og partnere i Move Amsterdam.

For yderligere information

Astrid Zimmer Nielsen, National PR & Communications Manager, Visma Danmark
Tlf.: +45 3151 2587
Email: astrid.zimmer@visma.com