• Visma/

Visma DataLøn og ProLøn fokuserer på produktkvalitet og teknologisk førertrøje

Med en omsætning på 404 millioner DKK ender Visma DataLøn og ProLøn med at sætte et punktum for regnskabsåret 2023 med en lille vækst sammenlignet med forrige år. I 2022 lød omsætningen på 393 millioner DKK. Årets resultat er præget af øgede investeringer i udviklingen af en ny lønplatform.

Regnskabet for 2023 er som i 2022 påvirket af Visma DataLøns investering i ny teknologi. “Vi kommer ud med et regnskab, der som forventet ligger i den lave ende. Vi har som strategisk mål at fremtidssikre vores virksomhed, og derfor følger vi den fastlagte plan”, fortæller Karina Wellendorph, CEO i Visma DataLøn og ProLøn.

Fokus har i 2023 været at færdiggøre en ny lønplatform, der skaber optimale betingelser for lønadministration for de knap 70.000 danske virksomheder, der laver løn med Visma DataLøn og ProLøn.

“Lanceringen i februar 2024 er gået over al forventning, og vores kunder har taget godt imod de nye features  Vi skal i 2024 fortsat optimere og udvikle vores forretning, så vi forbliver danske virksomheders foretrukne lønsystem”, udtaler Karina Wellendorph.

2023 var også præget af ny lovgivning herunder ansættelsesbevisloven, nye regler om tidsregistrering og afskaffelse af store bededag som helligdag. Det gav øget efterspørgsel på juridisk rådgivning om løntillæg, og hvordan man som arbejdsgiver skal imødekomme nye politiske beslutninger. “I 2023 havde vi travlt med at skabe tryghed og vejlede vores kunder om, hvordan de implementerer den nye lovgivning i deres dagligdag. Vi har dygtige medarbejdere, der har styr på juraen og den gode kundeservice, og vores kunder har derfor kunne koncentrere sig om deres kerneforretning, imens vi tog os af lovgivningen”, fortæller Karina Wellendorph.

Gældende for både 2023 og 2024 er ambitionen om at have en høj eNPS, der indikerer medarbejdertilfredshed. I Q4, 2023, lå Visma DataLøn og ProLøns samlede eNPS på 73. “Gennem høj transparens om strategiske målsætninger forsøger vi at skabe forståelse for, hvor vi i fællesskab er på vej hen. Alle medarbejdere skal vide, at de hver især har en vigtig betydning i vores organisation, og som ledelse er det vores ansvar at skabe højst mulig motivation og trivsel, så vi er en attraktiv arbejdsplads, udtaler Karina Wellendorph.

I 2024 er målsætningen derfor at forblive det foretrukne lønsystem i markedet, og at skabe værdi på flere parametre. “Det er vores forventning, at den teknologi vi nu er i markedet med, kan bidrage til at skabe værdi flere steder i vores forretning. Den skal øge vores kundebase og både tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere. Vi tilbyder unikke features, og det er et klart mål at kunne tiltrække flere kunder baseret på disse, da det ganske simpelt letter den administrative byrde og skaber stor værdi inden for lønadministration. Forventningen til 2024 er derfor fortsat at vækste”, siger Karina Wellendorph.

Karina Wellendorph, administrerende direktør, Visma DataLøn og ProLøn
Mail: karina.wellendorph@visma.com

Sari Ø. Simonsen, PR Manager, Visma DataLøn og ProLøn
Tlf.: 31 75 32 81.
Mail: sari.simonsen@visma.com

Om Visma DataLøn og ProLøn

Visma DataLøn og ProLøn A/S har hovedkontor i Carlsberg-byen i København og afdelingskontor i Randers. Selskabet servicerer i nærheden af 70.000 danske virksomheder med at producere i omegnen af 650.000 lønsedler hver måned. Virksomheden beskæftiger 184 medarbejdere. Vores mission er at forenkle løn- og HR-processer gennem teknologi og viden, så vores kunder kan fokusere på deres kerneforretning.

Om Visma

Visma er en førende leverandør af forretningskritisk cloud software med en omsætning på 2,4 milliarder euro i 2023, mere end 15.000 ansatte og 1,7 millioner kunder i hele Europa og Latinamerika. Ved at forenkle og automatisere processer i virksomheder og organisationer af alle størrelser, bidrager vi til et mere effektivt og velstående samfund. Besøg os på visma.dk