• Visma/

Visma øger investeringen i subscription management software med købet af Upodi

Visma øger sit fokus på subscription management med opkøbet af danske Upodi - en platform til abonnement-styring og -fakturering. Sammen med Upodi vil Visma fortsætte med at effektivisere abonnementsbaserede forretningsmodeller for at imødekomme voksende efterspørgsel i markedet.

Der sker en hastig transformation mod abonnementsbaserede forretningsmodeller, der går på tværs af brancher. Visma investerer allerede massivt i dette marked, og købet af Upodi er et yderligere skridt i denne retning.

En abonnementsmodel handler om at opnå løbende indtægter i virksomheden og danne langvarige kunderelationer. Upodi er en softwareløsning, der sætter abonnementer, fakturering og betaling på autopilot, hvilket også er grunden til at Visma ser Upodi som en naturlig del af Visma-strategien.

”Vi ser en stigning i nye krav fra kunderne, når det kommer til fakturering og betaling for deres produkter. Med Upodi fortsætter vi vores rejse i abonnements-økonomien, vi udvider Visma-økosystemet, og vi giver vores kunder mulighed for at skalere deres abonnementsforretning i takt med at virksomheden vokser. Upodis software til abonnement-styring passer således også godt til Vismas eksisterende cloud-ERP-portefølje,” sagde Allan Hamilton, M&A Director hos Visma.

”Opbygningen af en førende branche-platform kræver viden om den finansielle drift og den transformation, der i øjeblikket sker inden for det finansielle område. Visma besidder begge kompetencer, og samtidig deler Visma og Upodi samme vision for fremtiden.” sagde Rasmus Foged, MD og grundlægger af Upodi.

For mere information

Allan Lundgaard Hamilton, M&A Director, Visma
E-mail: Allan.Lundgaard.Hamilton@visma.com

Rasmus Foged, Managing Director, Upodi
Telefon +45 28 14 59 57
E-mail: rasmusf@upodi.com

Om Upodi
Upodi er en anerkendt leverandør på det danske marked med en lang række kunder, herunder Lunar, Goodiebox og MobilePay. Virksomheden blev grundlagt i 2017 for at understøtte den hurtigt voksende ændring i købsadfærd. Med sin fleksible subscription management platform giver Upodi kunderne mulighed for hurtigt at skalere deres abonnementsforretning, og samtidig reducere deres omkostninger.