Ambitiøs nordisk spiller vælger PORTMAN som ny koncernplatform

Gabler, en af de førende uafhængige kommercielle leverandører inden for pensions- og kapitalforvaltning i Norge, har med en opkøbsbaseret vækststrategi høje ambitioner for det nordiske marked. En investering i en ny investment management løsning skal sikre yderligere skalerbarhed og bred forretningsunderstøttelse ud af det nyoprettede kontor i København.

Gabler, der betjener over 400.000 pensionsrettigheder med en samlet kapital under rådgivning på NOK 110 milliarder, tog med etableringen af Gabler Danmark tidligere i år et vigtigt næste skridt mod at indfri deres skandinaviske ambition. Med valget af ny investment management platform tager Gabler endnu et vigtigt skridt på vejen. Valget af ny leverandør faldt efter en grundig screening af markedet på et af Nordens førende softwarehuse inden for kapitalmarkedsløsninger, Vitec Aloc, og deres markedskonforme løsning, PORTMAN.

”Med PORTMAN får vi en fleksibel, skalerbar og ikke mindst omkostningseffektiv SaaS-løsning, der matcher vores ambitioner. PORTMANs modulopbyggede koncept gør det muligt for os at få dækket de krav og forretningsbehov, som vi har her og nu som service-provider til pensionsvirksomheder, skadesforsikringsselskaber og store kapitalforvaltere herunder fonde og Family Offices, men samtidig er løsningen gearet til fremtiden, da den let kan udvides med flere moduler, når behovet opstår. Og så er Vitec Aloc nordisk funderet og fokuseret, hvilket er væsentligt for os, da de er tæt på vores marked og på os som skandinavisk virksomhed” udtaler Steen Gram-Hanssen, administrerende direktør hos Gabler Danmark.

Løsningen, der forventes idriftsat i starten af det nye år, skal i første omgang håndtere administrationen af en dansk Liv og Pensions investeringsportefølje. Herefter forventes PORTMAN-løsningen implementeret i Norge for at understøtte Gablers Asset Management forretning. Projektet i Danmark er gået i gang og ledes af Thomas Skou, der fra og med 1. august 2022 er hentet ind i rollen som Chief Capital Markets Officer.

Vi er rigtig glade for, at Gabler har valgt PORTMAN som led i deres ambitiøse strategi, og vi ser frem til et langsigtet og tæt samarbejde. For os cementerer valget af os som leverandør løftet i vores værditilbud, hvor vi de senere år er lykkedes med at blive et reelt alternativ til de større globale leverandører, der ellers typisk bliver valgt indenfor kapitalmarkedsområdet” lyder det fra Mikkel Rahbek Brunse, CEO hos Vitec Aloc.

For mere information, kontakt

Mikkel Rahbek Brunse, CEO hos Vitec Aloc, på tlf.: +45 29997160.

Om Vitec Aloc

Vitec Aloc A/S er en del af den nordiske softwarekoncern Vitec Software Group AB. Vitec Aloc tilbyder produkter, der opfylder alle professionelle krav til portefølje- og risikostyring, treasury og børshandel, og leverer løsninger til nogle af de mest ambitiøse og succesrige virksomheder i markedet. Vitec Alocs services dækker alt fra rådgivning og analyse over integration og implementering til hosting. Læs mere om Vitec Aloc på www.vitecsoftware.com/aloc.

Vitec er førende inden for Vertical Market Software i Norden. Vi udvikler og leverer standardsoftware til forskellige brancher. Vitecs vækststrategi er at opkøbe softwarevirksomheder, der er etableret i markedet, og som samtidig er veldrevne. Koncernens overordnede processer i kombination med medarbejdernes høje kendskab til kundens lokale marked skaber gode forudsætninger for forbedringer og fortsat innovation. Vitec har 1.050 medarbejdere, er noteret på Nasdaq Stockholm og omsatte for 1.571 mio. SEK i 2021. Få mere at vide om Vitec på www.vitecsoftware.com.