Danmarks førende multi Family Office vælger PORTMAN som led i ambitiøs vækststrategi

Den kundeejede og uafhængige kapitalforvalter, Artha Kapitalforvaltning, fortsætter deres ambitiøse vækstrejse. En ny investment management løsning skal sikre yderligere skalerbarhed, bred forretningsunderstøttelse og øgede værditilbud til såvel kunder som rådgivere.

Artha Kapitalforvaltning (ARTHA) har i dag over DKK 17 milliarder under forvaltning, og med en forventning om fortsat stærk vækst i antal kunder og AUM gearer familiekontoret sig nu til yderligere vækst med investering i en ny investment management løsning. Valget af leverandør faldt efter en grundig afsøgning af markedet på Vitec Aloc, et af Nordens førende softwarehuse inden for kapitalmarkedsløsninger.

For ARTHA kommer den nye investment management løsning til at danne rygrad for hele kapitalforvaltningens virksomhed og drift, og derfor var valget af den rette leverandør også helt essentiel.

”Vi har afsøgt markedet grundigt for at finde det optimale match, både når det kommer til den brede forretningsmæssige understøttelse, en mere professionel og sofistikeret rapportering og at kunne give vores rådgivere et bedre og dybere investeringsoverblik til styring af kundernes investeringer. Med PORTMAN får vi et fleksibelt og skalerbart setup, der kommer til at spille en afgørende rolle i den kunde- og vækstrejse, som vi er på” udtaler Brian Kudsk, CEO hos ARTHA.

Foruden effektiviseringer inden for back- og middle office samt understøttelse af lovgivning, når det kommer til MiFIR og FAIF, får ARTHA med den nye løsning også løftet værditilbuddet inden for rapportering til både kunder og bestyrelsen. PORTMAN-modulet ’Client Reporting System’ skal sikre en mere professionel rapportering, som bl.a. gør det muligt for ARTHA at udarbejde afkastrapporter, der gennemlyser kundernes porteføljer og dermed giver et detaljeret overblik over, hvad de har investeret i samt udviklingen af den enkelte eksponering.

I projektet er man nu i fuld gang med implementeringen af den nye løsning, der også inkluderer PORTMANs tilhørende online dashboard, COCKPIT Rådgiver, der kommer til at give ARTHAs rådgivere et samlet og nemt overblik over kundernes værdipapirer, afkast, risici og transaktioner.

”Vi er glade for, at ARTHA har valgt PORTMAN som en af grundstenene for deres ambitiøse rejse, og vi glæder os meget til at følge den og være en del af den. Skalerbarhed og fleksibilitet viser sig igen at være helt centrale parametre for vores kunder i valget af ny kapitalmarkedsløsning, hvilket kun bekræfter os i PORTMANs modulopbyggede koncept, der gør det muligt for kunderne at vokse på en omkostningseffektiv måde” siger Mikkel Rahbek Brunse, CEO hos Vitec Aloc.

For mere information, kontakt

Mikkel Rahbek Brunse, CEO hos Vitec Aloc, på tlf.: +45 29997160.

Om Vitec Aloc
Vitec Aloc A/S er en del af den nordiske softwarekoncern Vitec Software Group AB (publ) med 1020 ansatte i Norden. Vitec Aloc tilbyder produkter, der opfylder alle professionelle krav til portefølje- og risikostyring, teaser og børshandel, og leverer løsninger til nogle af de mest ambitiøse og succesrige virksomheder i markedet. Vitec Alocs services dækker alt fra rådgivning og analyse over integration og implementering til hosting. Læs mere om Vitec Aloc på www.vitecsoftware.com/aloc

Vitec er førende inden for Vertical Market Software i Norden. Vi udvikler og leverer standardsoftware til forskellige brancher. Vitecs vækststrategi er at opkøbe softwarevirksomheder, der er etableret i markedet, og som samtidig er veldrevne. Koncernens overordnede processer i kombination med medarbejdernes høje kendskab til kundens lokale marked skaber gode forudsætninger for forbedringer og fortsat innovation. Vitec har 1020 medarbejdere, er noteret på Nasdaq Stockholm og omsatte for 1.571 mio. SEK i 2021. Få mere at vide om Vitec på www.vitecsoftware.com